Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Berliinissä on tapahtunut onnettomuus, jossa auto ajautui ihmisjoukkoon Pride-tapahtuman lähellä. Qstock-festivaali aiheutti poliisille noin 130 tehtävää viikonlopun aikana.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Orimattilassa tapahtui ammuskelu yksityisasunnossa, jossa yksi henkilö loukkaantui ja kuljetettiin sairaalahoitoon. Poliisi tavoitti ammuskelun tehneen miehen lähellä tapahtumapaikkaa rauhallisesti. Rikosilmoitus on tehty tapon yrityksestä ja ampuma-aserikoksesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Orimattilassa tapahtui ammuskelu yksityisasunnossa, jossa yksi henkilö loukkaantui ja kuljetettiin sairaalahoitoon. Poliisi tavoitti ammuskelun tehneen miehen lähellä tapahtumapaikkaa rauhallisesti. Rikosilmoitus on tehty tapon yrityksestä ja ampuma-aserikoksesta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.5.2026 klo 02:19, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ammuskelu Orimattilassa, yksi loukkaantui • Ammuskelu Orimattilassa, yksi haavoittui • Ampumavälikohtaus Orimattilassa, yksi loukkaantui.
Ammuskelu Orimattilassa, yksi loukkaantui
Orimattilassa ammuttiin yksityisasunnossa. Yksi henkilö loukkaantui ja hänet vietiin sairaalaan. Poliisi sai kiinni ammuskelun tehneen miehen. Hänet tavoitettiin lähellä tapahtumapaikkaa. Rikosilmoitus on tehty tapon yrityksestä.
Orimattilassa tapahtui ammuskelu yksityisasunnossa, jossa yksi henkilö loukkaantui ja kuljetettiin sairaalahoitoon. Poliisi tavoitti ammuskelun tehneen miehen lähellä tapahtumapaikkaa rauhallisesti. Rikosilmoitus on tehty tapon yrityksestä ja ampuma-aserikoksesta.
Orimattilassa tapahtui ammuskelu, jossa yksi henkilö haavoittui. Poliisi on pidättänyt epäillyn ampujan, joka poistui paikalta ennen viranomaisten saapumista. Rikosilmoitus on tehty tapon yrityksestä ja ampuma-aserikoksesta.
Orimattilassa tapahtui ampumavälikohtaus, jossa yksi henkilö loukkaantui. Poliisi sai nopeasti kiinni ampujan, joka oli poistunut paikalta. Tapauksesta on tehty rikosilmoitus tapon yrityksestä ja ampuma-aserikoksesta.
Etelä-Pohjanmaan Alajärvellä mies uhkaili naapureitaan ja poliiseja kuula-aseella. Poliisi sai miehen kiinni, mutta käräjäoikeus ei vanginnut häntä. Tapaus on edelleen esitutkinnassa.
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii useita seksuaalirikoksia, jotka ovat kohdistuneet nuoriin naisiin Espoossa. Epäilty mies on seurannut uhrejaan joukkoliikenteessä ja rikokset ovat tapahtuneet iltaisin.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus vangitsi 35-vuotiaan miehen epäiltynä murhasta ja tapon yrityksestä. Vangitseminen tapahtui Seinäjoen Kasperissa viime sunnuntaina tapahtuneen henkirikoksen vuoksi. Syyte asiassa on…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rikos
Kaksi ammattimaista varasta on kiinnitetty Suomessa, ja he ovat tehneet anastuksia yhteensä yli 530 000 euron arvosta. Poliisi on tutkinut tapausten mahdollisia…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Rikos
Kahta Oulun poliisilaitoksen poliisia epäillään virkavelvollisuuden rikkomisesta. Valtakunnansyyttäjän toimisto tutkii tapausta, ja syyttäjä on siirtänyt asian syyteharkintaan. Poliisit ovat kiistäneet syyllistyneensä rikokseen,…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Rikos
Poliisi tutkii Käpylässä sattunutta puutalon tulipaloa, joka syttyi palavasta savukkeesta. Tulipalossa loukkaantui yksi henkilö, ja rakennus vaurioitui asuinkelvottomaksi. Tutkinnassa epäillään rikosta ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.