Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingissä järjestettiin Finnish Fashion Awards -palkintogaala, jossa palkittiin suomalaista muotia. Tapahtumassa yhdistyivät alan kokeneet tekijät ja uudet lahjakkuudet. Palkinnot jaettiin kymmenessä kategoriassa, ja postuumisti palkittiin suunnittelija Vuokko Nurmesniemi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingissä järjestettiin Finnish Fashion Awards -palkintogaala, jossa palkittiin suomalaista muotia. Tapahtumassa yhdistyivät alan kokeneet tekijät ja uudet lahjakkuudet. Palkinnot jaettiin kymmenessä kategoriassa, ja postuumisti palkittiin suunnittelija Vuokko Nurmesniemi.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 22:15, pääluokka Muoti.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Finnish Fashion Awards juhlii suomalaista muotia.
Finnish Fashion Awards juhli suomalaista muotia
Helsingissä oli Finnish Fashion Awards -gaala. Siellä palkittiin suomalaista muotia. Palkintoja jaettiin kymmenessä eri kategoriassa. Ehdokkaat valitsi kansainvälinen raati. Postuumisti palkittiin suunnittelija Vuokko Nurmesniemi.
Helsingissä järjestettiin Finnish Fashion Awards -palkintogaala, jossa palkittiin suomalaista muotia. Tapahtumassa yhdistyivät alan kokeneet tekijät ja uudet lahjakkuudet. Palkinnot jaettiin kymmenessä kategoriassa, ja postuumisti palkittiin suunnittelija Vuokko Nurmesniemi.
Helsingin muotiviikolla Aalto-yliopiston muotiopiskelijat esittelivät ajankohtaisia muotitrendejä. Suosituiksi nousivat pitkät hameet, näyttävät korut ja mukavuus. Pikamuoti ja polyesteri koettiin kuitenkin vähemmän houkutteleviksi.
Muoti • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Muoti
Marimekko esitteli kesämallistonsa perinteisessä Marimekko-päivässä Helsingissä. Vaikka brändi on edelleen suosittu, asiantuntijat kyseenalaistavat sen roolin muotisuunnittelun edelläkävijänä. Marimekko on 75 vuoden aikana…
Muoti • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Muoti
Muotisuunnittelija Katri Niskanen on keskittynyt monikäyttöisten vaatteiden suunnitteluun. Hänen asiakaskuntansa on kasvanut 15 vuoden aikana, ja mittatilauskalenteri on täyttynyt nopeasti. Niskanen rohkaisee…
Muoti • jaetut avainsanat: #Muoti, #Helsinki
Met-gaala pidettiin New Yorkissa, ja sen teemana oli "muoti on taidetta". Tapahtuma keräsi yhteen muodin, musiikin, elokuvan ja teatterin alan vaikuttajia. Gaalavieraat…
Muoti • jaetut avainsanat: #Muoti
Finnish Fashion Awards -gaalassa nähtiin näyttäviä asuja, jotka herättivät huomiota. Erityisesti Alexandra Ukandun läpikuultava asu Eemeli Sarvilinnalta sai paljon katseita. Myös valokuvaaja…
Muoti • jaetut avainsanat: #FinnishFashionAwards
Tänä kesänä valkoinen hihaton toppi on noussut muotitietoisten suosikiksi, erityisesti festareilla. Se on monipuolinen vaate, joka sopii niin kuumiin kuin viileisiin päiviin.…
Muoti • jaetut avainsanat: #Muoti
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.