Nimipäivä:
Urho
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Poliisi tutkii suurta sijoitushuijausta, jonka arvioitu vahinko on 25 miljoonaa euroa. Oulun yliopiston rehtori on eronnut henkilökohtaisista syistä.


Louisianassa hyväksyttiin uusi vaalipiirijako

Aihesivu: Louisianassa hyväksyttiin uusi vaalipiirijako

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Louisianassa on hyväksytty vaalipiirijako, joka voi tuoda republikaaneille yhden lisäpaikan edustajainhuoneeseen. Muutos poistaa demokraattisen ja mustan kongressivaalipiirin. Vaalipiirijako odottaa vielä kuvernööri Jeff Landryn allekirjoitusta.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 29.5.2026 klo 21:07
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Louisianassa on hyväksytty vaalipiirijako, joka voi tuoda republikaaneille yhden lisäpaikan edustajainhuoneeseen. Muutos poistaa demokraattisen ja mustan kongressivaalipiirin. Vaalipiirijako odottaa vielä kuvernööri Jeff Landryn allekirjoitusta.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 21:07, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, MTV Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Louisianassa hyväksyttiin uusi vaalipiirijako • Louisianassa hyväksyttiin uusi vaalipiirijako • Uusi vaalipiirijako Louisianassa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 29.5.2026 klo 21:07.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Louisiana, #Republikaanit, #Vaalipiirijako.

Selkokielinen yhteenveto

Uusi vaalipiirijako hyväksyttiin

Louisianassa on hyväksytty uusi vaalipiirijako. Tämä jako voi tuoda republikaaneille yhden lisäpaikan edustajainhuoneeseen. Jako poistaa demokraattisen vaalipiirin, joka on enemmistöltään musta. Kuvernööri Jeff Landryn pitää vielä allekirjoittaa laki.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.