Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. 30-vuotias ajokortiton nainen aiheutti vaarallisia tilanteita Helsingissä, Vantaalla ja Sipoolla.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yksi mies on pelastettu tulvivasta luolasta Keski-Laosissa. Erikoissukellusryhmä onnistui saamaan hänet ulos, mutta neljä muuta henkilöä on edelleen loukussa ja kaksi kateissa. Pelastusoperaatio on ollut haastava ja aikaa vastaan kilpaileva.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yksi mies on pelastettu tulvivasta luolasta Keski-Laosissa. Erikoissukellusryhmä onnistui saamaan hänet ulos, mutta neljä muuta henkilöä on edelleen loukussa ja kaksi kateissa. Pelastusoperaatio on ollut haastava ja aikaa vastaan kilpaileva.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 19:57, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ensimmäinen mies pelastettiin luolasta • Ensimmäinen pelastus luolasta Laosissa onnistui.
Ensimmäinen mies pelastettiin luolasta
Yksi mies on saatu ulos tulvivasta luolasta Laosin Keski-osassa. Hänet pelasti erikoissukellusryhmä. Neljä muuta ihmistä on edelleen loukussa ja kaksi on kateissa. Pelastus on ollut vaikeaa ja aikaa on ollut vähän.
Yksi mies on pelastettu tulvivasta luolasta Keski-Laosissa. Erikoissukellusryhmä onnistui saamaan hänet ulos, mutta neljä muuta henkilöä on edelleen loukussa ja kaksi kateissa. Pelastusoperaatio on ollut haastava ja aikaa…
Yksi ihminen on pelastettu tulvineesta luolasta Laosissa. Pelastustöihin osallistuva Mikko Paasi kertoi, että luolassa on yhä neljä eloonjäänyttä. Kahden muun kadonneen etsintöjä jatketaan huomenna.
Pelastusryhmä on onnistunut vapauttamaan yhden seitsemästä miehestä, jotka olivat jääneet loukkuun Laosissa sijaitsevaan luolaan. Miehet olivat olleet loukussa yli viikon ajan, ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Laos, #Pelastus
Pelastussukeltajat Laosissa ovat onnistuneet tuomaan ensimmäisen kyläläisen tulvineesta luolasta maan pinnalle. Viisi henkilöä löydettiin keskiviikkona, ja heille toimitettiin ruokaa ja vettä. Alun…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Laos, #Pelastus
Suomalaissukeltaja Mikko Paasi on mukana pelastusoperaatiossa Laosissa, jossa oppeja hyödynnetään Thaimaan luolapelastuksesta. Paasi, joka oli mukana Thaimaan operaatiossa, kertoo erojen olevan merkittäviä,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MikkoPaasi, #Laos
Laosissa luolaan jumittuneiden kullanetsijöiden pelastusoperaatio vaatii lisää happisäiliöitä. Viisi miestä on löydetty elossa, mutta heitä ei ole vielä saatu ulos. Pelastustyöt ovat…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Laos, #MikkoPaasi
Suomi lähettää Ukrainaan uuden puolustustarvikeapupaketin, jonka arvo on 128 miljoonaa euroa. Tämä on jo 33. Paketti, ja sen myötä Suomi on toimittanut…
Ulkomaat
Romaniassa tapahtui vakava onnettomuus, kun venäläinen drooni osui asuinkerrostaloon ja aiheutti tulipalon. Kaksi henkilöä loukkaantui lievästi onnettomuudessa. Asiantuntijat varoittavat, että droonien pääsy…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa enimmäkseen runsaasti, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät pääosin kohtalaisia. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät enimmäkseen kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa.