Nimipäivä:
Raili, Raila
15°C Helsinki

Suomi johtaa OECD:n ministerikokousta Pariisissa

Aihesivu: Suomi johtaa OECD:n ministerikokousta Pariisissa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Suomi toimii ensi viikolla OECD:n ministerikokouksen puheenjohtajana, johon osallistuu useita keskeisiä ministereitä. Kokouksessa käsitellään teollisuuspolitiikkaa ja sen kehittämistä. Pääministeri Orpo tapaa Ranskan presidentin Macronin kokouksen yhteydessä.

  • 4 juttua
  • 4 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 29.5.2026 klo 18:08
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Suomi toimii ensi viikolla OECD:n ministerikokouksen puheenjohtajana, johon osallistuu useita keskeisiä ministereitä. Kokouksessa käsitellään teollisuuspolitiikkaa ja sen kehittämistä. Pääministeri Orpo tapaa Ranskan presidentin Macronin kokouksen yhteydessä.

Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 18:08, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Hämeen Sanomat, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi johtaa OECD:n ministerikokousta Pariisissa • Suomi johtaa OECD:n kokousta • Suomi johtaa OECD:n kokousta.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 29.5.2026 klo 18:08.
  • Koosteessa on nyt 4 juttua 4 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #OECD, #Pariisi, #PetteriOrpo.

Selkokielinen yhteenveto

Suomi johtaa OECD:n kokousta

Suomi on puheenjohtajana OECD:n ministerikokouksessa ensi viikolla. Kokous pidetään Pariisissa. Mukana on useita ministereitä, kuten pääministeri Orpo ja ulkoministeri Valtonen. Kokouksessa keskustellaan teollisuuspolitiikasta ja sen kehittämisestä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.