Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kansanedustaja Päivi Räsänen on tehnyt valituksen Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen saamastaan tuomiosta. EU helpottunut Trumpin uusista tulleista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kouluissa pohditaan opettajille annettavia lahjoja juhlia varten. Ohjeistuksia on annettu eri kouluista, mutta lahjojen kokonaiskieltoa ei ole suunnitteilla. Opettajien muistaminen on monille perinne ja tärkeä asia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kouluissa pohditaan opettajille annettavia lahjoja juhlia varten. Ohjeistuksia on annettu eri kouluista, mutta lahjojen kokonaiskieltoa ei ole suunnitteilla. Opettajien muistaminen on monille perinne ja tärkeä asia.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 17:07, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Opettajien lahjoista keskustellaan kouluissa.
Kouluissa keskustellaan lahjoista opettajille
Kouluissa mietitään, mitä lahjoja opettajille annetaan juhlan aikana. Jotkut koulut ovat antaneet ohjeita lahjoista. Lahjojen kieltäminen ei ole suunnitelmissa, koska monet haluavat muistaa opettajansa. Tämä on tärkeä perinne monille oppilaille.
Kouluissa pohditaan opettajille annettavia lahjoja juhlia varten. Ohjeistuksia on annettu eri kouluista, mutta lahjojen kokonaiskieltoa ei ole suunnitteilla. Opettajien muistaminen on monille perinne ja tärkeä asia.
Jyväskylässä tutkitaan koulujen päättäjäisviikonloppuun liittyvää uhkausta, joka on levinnyt sosiaalisessa mediassa. Poliisi on kirjannut asiasta rikosilmoituksen ja kuulustelee kahta alaikäistä poikaa. Huoltajia…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Koulu
Korkein oikeus on päättänyt myöntää yli kahden miljoonan euron korvaukset naiselle, joka menetti työkykynsä liukastumisen vuoksi Jyväskylässä. Keski-Suomen opiskelija-asuntosäätiö väitti vaatimusta vanhentuneeksi,…
Kotimaa
Helsingin Puu-Käpylässä syttyi voimakas tulipalo, joka aiheutti runsaasti savua alueelle. Pelastuslaitos varoittaa asukkaita välttämään liikkumista lähialueella ja sulkemaan ikkunat sekä ovet. Henkilövahingoilta…
Kotimaa
Kaitaan peruskouluun Espoossa perustetaan ensi lukuvuonna 51 oppilaan kolmosluokka. Luokka koostuu kahdesta yhdistetystä kolmosluokasta, ja opetuksesta vastaa kaksi opettajaa. Yhteisopettajuus mahdollistaa monipuolisemman…
Kotimaa
Kyselyn mukaan 64 prosenttia opettajista kannattaa yhteistä katsomusopetusta. Yhteisen opetuksen käytännöt ovat jo monissa kouluissa arkea, ja lähes viidennes opettajista on toteuttanut…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Opettajat
Helsingin Käpylässä syttyi puutalo tulipaloon, jonka syynä oli palava savuke. Poliisi epäilee rikosta ja tutkii tapausta yleisvaaran tuottamisena. Tulipalossa yksi henkilö loukkaantui…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.