Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii kahta tapausta, joissa epäillään Valko-Venäjän järjestämää ihmisten salakuljetusta Eurooppaan. SpaceX on onnistuneesti laukaisemassa Starship-avaruusaluksensa 13.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
USA:n osakkeet ovat nousseet historiallisesti toukokuussa, erityisesti Nasdaq Composite. Nousua tukevat toiveet Iranin konfliktin ratkeamisesta ja tekoälyinvestoinnit. Kaikki kolme keskeistä indeksiä saavuttivat uusia ennätyksiä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
USA:n osakkeet ovat nousseet historiallisesti toukokuussa, erityisesti Nasdaq Composite. Nousua tukevat toiveet Iranin konfliktin ratkeamisesta ja tekoälyinvestoinnit. Kaikki kolme keskeistä indeksiä saavuttivat uusia ennätyksiä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 17:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Wall Streetin osakkeet nousevat ennätyksiin.
Wall Streetin osakkeet nousevat
USA:n osakkeet ovat nousseet toukokuussa. Nasdaq Composite on yksi nousevista indekseistä. Nousua tukevat toiveet Iranin konfliktin päättymisestä. Tekoälyyn liittyvät sijoitukset auttavat myös. Kaikki kolme tärkeintä indeksiä ovat saavuttaneet uusia ennätyksiä.
USA:n osakkeet ovat nousseet historiallisesti toukokuussa, erityisesti Nasdaq Composite. Nousua tukevat toiveet Iranin konfliktin ratkeamisesta ja tekoälyinvestoinnit. Kaikki kolme keskeistä indeksiä saavuttivat uusia ennätyksiä.
Yhdysvaltain osakekurssit nousivat ja korot laskivat uutisten myötä mahdollisesta USA-Iran-sopimuksesta. Markkinat reagoivat positiivisesti, kun toiveet diplomaattisesta ratkaisusta Iranin tilanteeseen heräsivät. Öljyn hinta…
Talous • jaetut avainsanat: #WallStreet, #Iran
Helsingin pörssi aloitti kaupankäynnin laskusuunnassa, vaikka Euroopan markkinoilla oli lievää nousua. Arvokkaimpien yhtiöiden osakkeet painoivat indeksiä alaspäin, ja yleisindeksi oli 0,5 prosenttia…
Talous • jaetut avainsanat: #Iran, #Osakkeet
Yhdysvaltojen pörssit saavuttivat torstaina uusia ennätyslukemia. Nasdaq Composite nousi 0,9 prosenttia ja S&P 500 0,6 prosenttia. Myös Dow Jones ylitti aiemmat ennätyksensä,…
Talous • jaetut avainsanat: #WallStreet, #Nasdaq
Suomen talouskasvu on nopeaa, ja maa on noussut EU-maiden eturiviin. Tammi-maaliskuussa talous kasvoi 0,9 prosenttia edellisestä neljänneksestä, mikä on parempi tulos kuin…
Talous
Kuopiolainen osuuskunta KPY on ilmoittanut listautumisannin merkintähinnaksi 5,10 euroa. Henkilöstölle merkintähinta on alhaisempi, 4,59 euroa. Merkintäaika alkaa 1. kesäkuuta.
Talous • jaetut avainsanat: #Osakkeet
Kotimainen brändi Kuoma on alkanut teettää osan kengistään ulkomailla, vaikka se ilmoittaa verkkosivuillaan valmistuksen tapahtuvan Suomessa. Osa kengistä valmistetaan Aasiassa ja muualla…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.