Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. 30-vuotias ajokortiton nainen aiheutti vaarallisia tilanteita Helsingissä, Vantaalla ja Sipoolla.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kuhmoisissa Ruokosentiellä syttyi maastopalo, jonka sammutustyöt ovat käynnissä. Pelastuslaitoksen mukaan paloa ei ole vielä saatu rajattua, ja sammutuskalusto häiritsee liikennettä alueella. Paikalle on hälytetty yhdeksän pelastusyksikköä, ja lisätietoja tilanteesta annetaan myöhemmin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kuhmoisissa Ruokosentiellä syttyi maastopalo, jonka sammutustyöt ovat käynnissä. Pelastuslaitoksen mukaan paloa ei ole vielä saatu rajattua, ja sammutuskalusto häiritsee liikennettä alueella. Paikalle on hälytetty yhdeksän pelastusyksikköä, ja lisätietoja tilanteesta annetaan myöhemmin.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 16:39, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Maastopalo Kuhmoisissa häiritsee liikennettä • Maastopalo leviää Kuhmoisissa.
Maastopalo Kuhmoisissa häiritsee liikennettä
Kuhmoisissa on syttynyt maastopalo Ruokosentiellä. Pelastuslaitos sammuttaa paloa, mutta se ei ole vielä hallinnassa. Pelastustyöt häiritsevät liikennettä. Paikalle on tullut yhdeksän pelastusyksikköä. Lisätietoja tulee myöhemmin.
Kuhmoisissa Ruokosentiellä syttyi maastopalo, jonka sammutustyöt ovat käynnissä. Pelastuslaitoksen mukaan paloa ei ole vielä saatu rajattua, ja sammutuskalusto häiritsee liikennettä alueella. Paikalle on hälytetty yhdeksän pelastusyksikköä, ja lisätietoja…
Kuhmoisissa on syttynyt maastopalo, jonka sammutustyöt ovat käynnissä. Paloa ei ole vielä saatu rajattua, ja tilanne aiheuttaa ruuhkaa liikenteessä.
Jämsässä syttyi maastopalo, kun sähkölinjan päälle kaatui puu. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja rajasi palon nopeasti noin hehtaarin kokoiselle alueelle. Onneksi palo ei…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Maastopalo, #Pelastuslaitos
Siikajoen Relletissä syttyi maastopalo, joka pysäytti junaliikenteen. Palo aiheutui sähkölinjalle kaatuneista koivuista ja paloi reilun hehtaarin verran maastoa. Pelastuslaitos sai tilanteen nopeasti…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Maastopalo, #Pelastuslaitos
Uusi ajokorttilaki tuli voimaan, ja se tuo mukanaan muutoksia 17-vuotiaille kuljettajille. Yöaikainen ajaminen on nyt kielletty keskiyön ja aamuviiden välillä, ja rikkomuksesta…
Liikenne
Uusi ajokorttilaki astuu voimaan toukokuun lopussa ja tuo mukanaan useita muutoksia ajokortin hankintaan. 17-vuotiaat eivät saa enää ajaa yöaikaan, ja teoriakokeessa vilpistä…
Liikenne
Matkustajalaiva M/S Sergei ajoi karille Heinävedellä tiistaina, kun se oli palaamassa Valamon luostarista. Aluksessa oli 27 matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä, mutta…
Liikenne
Uusi ajokorttilaki on tullut voimaan ja se tuo mukanaan muutoksia ajamiseen. 17-vuotiailta kiellettiin yöaikainen ajaminen keskiyön ja aamuviiden välillä. Lisäksi vanhentuneita ajokortteja…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa enimmäkseen runsaasti, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät pääosin kohtalaisia. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät enimmäkseen kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa.