Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. 30-vuotias ajokortiton nainen aiheutti vaarallisia tilanteita Helsingissä, Vantaalla ja Sipoolla.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin poliisi tutkii Koivusaaren metroaseman lähellä tapahtunutta ryöstöä, jossa 1950-luvulla syntyneeltä mieheltä vietiin omaisuutta. Epäilty ryöstäjä on noin 180 senttimetriä pitkä ja hänellä oli erottuva reppu, jossa oli tummanpunainen A-kirjain. Poliisi pyytää vihjeitä ja havaintoja rikokseen liittyen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin poliisi tutkii Koivusaaren metroaseman lähellä tapahtunutta ryöstöä, jossa 1950-luvulla syntyneeltä mieheltä vietiin omaisuutta. Epäilty ryöstäjä on noin 180 senttimetriä pitkä ja hänellä oli erottuva reppu, jossa oli tummanpunainen A-kirjain. Poliisi pyytää vihjeitä ja havaintoja rikokseen liittyen.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 16:39, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi etsii havaintoja ryöstäjästä Helsingissä • Poliisi etsii ryöstäjää Helsingissä • Poliisi etsii epäiltyjä Prisma-murrosta.
Poliisi etsii ryöstäjää Helsingissä
Helsingin poliisi tutkii ryöstöä Koivusaaren metroaseman lähellä. Ryöstö tapahtui tiistaina päivällä. Epäilty ryöstäjä on pitkä mies, jolla on erottuva reppu. Repussa on tummanpunainen A-kirjain. Poliisi pyytää havaintoja rikoksesta.
Helsingin poliisi tutkii Koivusaaren metroaseman lähellä tapahtunutta ryöstöä, jossa 1950-luvulla syntyneeltä mieheltä vietiin omaisuutta. Epäilty ryöstäjä on noin 180 senttimetriä pitkä ja hänellä oli erottuva reppu, jossa oli…
Helsingissä tapahtui ryöstö Koivusaaren metroaseman lähellä tiistaina. Poliisi etsii noin 180 senttimetriä pitkää miestä, jolla oli selässään erottuva reppu. Miehen tuntomerkit sisältävät tummat vaatteet ja lippalakinkin.
Kokkolassa tapahtui murtovarkaus, jossa kaksi miestä murtautui Prismaan katon kautta. Poliisi on julkaissut valvontakamerakuvia epäillyistä ja heidän käyttämästään Audi-autosta. Tunnistusapua pyydetään, sillä epäiltyjen uskotaan olevan ulkomaalaisia.
Poliisi on julkaissut kuvat epäillyistä, jotka murtautuivat Prismaan katon kautta. Murtomiehet havaittiin aamuyöllä, ja he pakenivat paikalta ennen kiinni jäämistä. Poliisi uskoo heidän olevan ulkomaalaisia ja toivoo kansalaisten…
Kokkolassa tapahtui murto Prismaan, kun joukko miehiä pääsi sisään katon kautta. Poliisi epäilee, että miehet ovat ulkomaalaisia ja heitä on kolme. Tekijöiden henkilöllisyyttä selvitetään ja poliisi pyytää apua…
Kokkolan Prismaan murtautui kaksi miestä 21.5. Katon kautta. Miehet olivat käyneet kaupassa tiedustelemassa kohdetta ennen tekoa ja tallentuivat valvontakameroihin. Poliisi tutkii tapausta törkeänä varkautena ja pyytää apua tekijöiden…
Poliisi jahtasi autovarasta Helsingissä tiistaina aamupäivällä. Varkaus tapahtui huoltoasemalla, ja varas pakeni anastetulla Porschella. Takaa-ajo päättyi miehen kiinniottoon 17 minuuttia myöhemmin.
Rikos • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Poliisi
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi kaksi nuorta miestä lapsenraiskauksesta, joka tapahtui kauppakeskus Triplassa. Tekoihin osalistui 12-vuotias tyttö, joka joutui seksuaalisen väkivallan uhriksi. Tuomitut olivat…
Rikos • jaetut avainsanat: #Helsinki
Etelä-Pohjanmaan Alajärvellä mies uhkaili naapureitaan ja poliiseja kuula-aseella. Poliisi sai miehen kiinni, mutta käräjäoikeus ei vanginnut häntä. Tapaus on edelleen esitutkinnassa.
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii useita seksuaalirikoksia, jotka ovat kohdistuneet nuoriin naisiin Espoossa. Epäilty mies on seurannut uhrejaan joukkoliikenteessä ja rikokset ovat tapahtuneet iltaisin.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Helsingin poliisi suoritti kolmen viikon tehohaun, jonka aikana se tavoitti yli tuhat etsintäkuulutettua. Haun aikana kirjattiin myös satoja kuulusteluja ja paljastui useita…
Rikos • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Poliisi
Kansanedustaja Timo Vornanen on hakenut valituslupaa korkeimmalta oikeudelta Bar Ihkun ammuskelutapauksessa. Hänet tuomittiin joulukuussa kahdeksan kuukauden ehdolliseen vankeuteen, mutta hovioikeus ei myöntänyt…
Rikos • jaetut avainsanat: #Helsinki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa enimmäkseen runsaasti, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät pääosin kohtalaisia. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät enimmäkseen kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa.