Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. 30-vuotias ajokortiton nainen aiheutti vaarallisia tilanteita Helsingissä, Vantaalla ja Sipoolla.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tanskan entinen kuningatar Margareeta on päässyt sairaalasta kotiin loukkaantumisen jälkeen. 86-vuotias Margareeta kaatui ja joutui sairaalahoitoon, mutta on nyt toipumassa. Hän luopui kruunustaan tammikuussa 2024, ja hänen poikansa Frederik X on maan uusi valtionpäämies.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tanskan entinen kuningatar Margareeta on päässyt sairaalasta kotiin loukkaantumisen jälkeen. 86-vuotias Margareeta kaatui ja joutui sairaalahoitoon, mutta on nyt toipumassa. Hän luopui kruunustaan tammikuussa 2024, ja hänen poikansa Frederik X on maan uusi valtionpäämies.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 14:37, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Yle Uutiset, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kuningatar Margareeta pääsi sairaalasta kotiin • Kuningatar Margareeta pääsi sairaalasta • Kuningatar Margareeta pääsi sairaalasta.
Kuningatar Margareeta pääsi kotiin
Tanskan entinen kuningatar Margareeta on nyt kotona sairaalasta. Hän on 86-vuotias ja loukkaantui kaatuessaan. Margareeta oli aiemmin sairaalassa toukokuussa pallolaajennuksen vuoksi. Hän luopui kruunustaan tammikuussa 2024. Hänen poikansa Frederik X on nyt Tanskan kuningas.
Tanskan entinen kuningatar Margareeta on päässyt sairaalasta kotiin loukkaantumisen jälkeen. 86-vuotias Margareeta kaatui ja joutui sairaalahoitoon, mutta on nyt toipumassa. Hän luopui kruunustaan tammikuussa 2024, ja hänen poikansa…
Tanskan kuningatar Margareeta on päässyt sairaalasta lonkan alueella olleen verihyytymän vuoksi. 86-vuotias kuningatar on aiemmin ollut sairaalahoidossa myös toukokuussa sepelvaltimon pallonlaajennuksen takia. Hän luopuu kruunustaan tammikuussa 2024.
Tanskan kuningatar Margareeta on päässyt sairaalasta lonkan alueella olleen verihyytymän vuoksi. 86-vuotias kuningatar oli aiemmin sairaalahoidossa toukokuussa, jolloin hänelle tehtiin sepelvaltimon pallonlaajennus. Kuningatar luopuu kruunustaan tammikuussa 2024.
Tanskan kuningatar Margareeta on päässyt sairaalasta lonkan alueella olleen verihyytymän vuoksi. 86-vuotias kuningatar oli aiemmin sairaalahoidossa toukokuussa, jolloin hänelle tehtiin sepelvaltimon pallonlaajennus. Kuningatar luopuu kruunustaan tammikuussa 2024.
Romaniassa tapahtui vakava onnettomuus, kun venäläinen drooni osui asuinkerrostaloon ja aiheutti tulipalon. Kaksi henkilöä loukkaantui lievästi onnettomuudessa. Asiantuntijat varoittavat, että droonien pääsy…
Ulkomaat
Blue Originin New Glenn -raketti räjähti laukaisualustalle Floridassa testauksen aikana. Yhtiö ilmoitti, että moottorin käynnistämistestissä tapahtui poikkeustapaus, joka johti räjähdykseen. Onneksi henkilöstölle…
Ulkomaat
Lapin rajavartiosto selvittää valtionrajarikosta Inarin alueella. Epäilty ylitys tapahtui jalkaisin Norjasta Suomeen ja takaisin Venäjälle. Tutkinta on käynnissä.
Ulkomaat
Ruotsi on päättänyt lahjoittaa ja myydä JAS Gripen -hävittäjiä Ukrainalle. Sopimuksen myötä Ukraina saa 16 käytettyä Gripen C- ja D-mallia sekä 20…
Ulkomaat
Yhdysvaltain ja Iranin neuvottelijat ovat päässeet sopimukseen aselevon jatkamisesta 60 päivällä. Sopimus vaatii vielä presidentti Donald Trumpin hyväksynnän. Aselevon ehtona on muun…
Ulkomaat
WHO:n pääjohtaja Tedros Adhanom Ghebreyesus uskoo, että ebolaepidemia Kongon demokraattisessa tasavallassa voidaan pysäyttää. Maassa on rekisteröity yli tuhat epäiltyä tapausta ja lähes…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa enimmäkseen runsaasti, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät pääosin kohtalaisia. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät enimmäkseen kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa.