Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump julkistaa tietoja vaalijärjestelmän haavoittuvuuksista, ja Venäjän iskut Odessassa ovat aiheuttaneet kuoleman ja haavoittumisia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Romaniassa tapahtui drooni-isku kerrostaloon, mikä on herättänyt laajaa tuomiota. Isku, jonka epäillään olevan venäläisen droonin aiheuttama, johti ihmisten haavoittumiseen ja evakuointeihin. Asiantuntijat vaativat Naton reagoimaan tilanteeseen vakavasti.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Romaniassa tapahtui drooni-isku kerrostaloon, mikä on herättänyt laajaa tuomiota. Isku, jonka epäillään olevan venäläisen droonin aiheuttama, johti ihmisten haavoittumiseen ja evakuointeihin. Asiantuntijat vaativat Naton reagoimaan tilanteeseen vakavasti.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 12:17, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Drooni-isku Romaniassa herättää vaatimuksia.
Drooni-isku Romaniassa herättää vaatimuksia
Romaniassa drooni iski kerrostaloon ja aiheutti vahinkoa. Isku tapahtui aamuyöllä ja se on saanut paljon tuomiota. Ihmisiä haavoittui ja noin 70 ihmistä evakuoitiin. Asiantuntijat vaativat Naton toimia tilanteen vuoksi.
Romaniassa tapahtui drooni-isku kerrostaloon, mikä on herättänyt laajaa tuomiota. Isku, jonka epäillään olevan venäläisen droonin aiheuttama, johti ihmisten haavoittumiseen ja evakuointeihin. Asiantuntijat vaativat Naton reagoimaan tilanteeseen vakavasti.
Venäläinen drooni osui kerrostaloon Romaniassa, aiheuttaen tulipalon ja haavoittaen kahta ihmistä. Tapahtuma liittyy Venäjän drooni-iskuihin Ukrainaan lähellä Romanian rajaa. Romania syyttää Venäjää…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Romania, #Drooni
Romanian Galatin kaupungissa putosi venäläinen drooni kerrostaloon, mikä aiheutti tulipalon ja kahden henkilön haavoittumisen. Tapaus herättää kysymyksiä Naton mahdollisista toimenpiteistä, kuten 4.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Romania, #Nato
Tasavallan presidentti Alexander Stubb on tuominnut Venäjän drooni-iskun, joka osui kerrostaloon Romaniassa. Iskussa loukkaantui kaksi ihmistä ja 70 evakuoitiin. Romania on pyytänyt…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Romania, #Nato
Romanian tulisi käynnistää Naton 4. Artiklan mukaiset toimet droonitapauksen vuoksi, sanoo asiantuntija Henri Vanhanen. Hän pitää tapahtumaa vakavana eskalaationa, vaikka se ei…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Romania, #NATO
Blue Originin New Glenn -raketti räjähti laukaisualustalle Floridassa testauksen aikana. Yhtiö ilmoitti, että moottorin käynnistämistestissä tapahtui poikkeustapaus, joka johti räjähdykseen. Onneksi henkilöstölle…
Ulkomaat
Lapin rajavartiosto selvittää valtionrajarikosta Inarin alueella. Epäilty ylitys tapahtui jalkaisin Norjasta Suomeen ja takaisin Venäjälle. Tutkinta on käynnissä.
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujo kukkii maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät ovat kohtalaisia. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi. Sateet laskevat hetkellisesti ilman siitepölymääriä.