Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump julkistaa tietoja vaalijärjestelmän haavoittuvuuksista, ja Venäjän iskut Odessassa ovat aiheuttaneet kuoleman ja haavoittumisia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Romanian tulisi käynnistää Naton 4. Artiklan mukaiset toimet droonitapauksen vuoksi, sanoo asiantuntija Henri Vanhanen. Hän pitää tapahtumaa vakavana eskalaationa, vaikka se ei olisi tahallinen Venäjän toiminta. Droonin iskeytyminen asuinkerrostalon kattoon Galațiissa loukkasi kahta ihmistä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Romanian tulisi käynnistää Naton 4. Artiklan mukaiset toimet droonitapauksen vuoksi, sanoo asiantuntija Henri Vanhanen. Hän pitää tapahtumaa vakavana eskalaationa, vaikka se ei olisi tahallinen Venäjän toiminta. Droonin iskeytyminen asuinkerrostalon kattoon Galațiissa loukkasi kahta ihmistä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 09:51, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Romania vaatii Naton 4. artiklan aktivointia.
Romania vaatii Natoa toimimaan heti
Romania haluaa Naton 4. Artiklan aktivointia droonitapauksen takia. Asiantuntija Henri Vanhanen sanoo, että tilanne on vakava. Venäläinen drooni iski asuinkerrostalon kattoon Galațiissa. Kaksi ihmistä loukkaantui. Naton 4. Artikla suojaa jäsenmaita uhkilta.
Romanian tulisi käynnistää Naton 4. Artiklan mukaiset toimet droonitapauksen vuoksi, sanoo asiantuntija Henri Vanhanen. Hän pitää tapahtumaa vakavana eskalaationa, vaikka se ei olisi tahallinen Venäjän toiminta. Droonin iskeytyminen…
Venäläinen drooni iski asuinkerrostaloon Romanian Galațissa, aiheuttaen räjähdyksen. Tilanne herätti huolta, ja Romanian ilmavoimat nousivat ilmaan droonien torjumiseksi. Vaarahälytys annettiin useilla alueilla…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Romania, #Galați
Blue Originin kantoraketti räjähti kokeen aikana Floridan Cape Canaveralissa. Onnettomuus tapahtui, kun rakettimoottori käynnistettiin laukaisualustalla. Räjähdys tallentui videolle.
Ulkomaat
Lapin rajavartiosto selvittää valtionrajarikosta Inarin alueella. Epäilty ylitys tapahtui jalkaisin Norjasta Suomeen ja takaisin Venäjälle. Tutkinta on käynnissä.
Ulkomaat
Ruotsi on päättänyt lahjoittaa ja myydä JAS Gripen -hävittäjiä Ukrainalle. Sopimuksen myötä Ukraina saa 16 käytettyä Gripen C- ja D-mallia sekä 20…
Ulkomaat
Pelastakaa lapset -järjestö raportoi, että neljäsosa ebolaan kuolleista on alle 15-vuotiaita. Kongon demokraattisen tasavallan hallituksen mukaan vahvistettuja kuolemia on 17, mutta todellinen…
Ulkomaat
Yhdysvaltain ja Iranin neuvottelijat ovat päässeet sopimukseen aselevon jatkamisesta 60 päivällä. Sopimus vaatii vielä presidentti Donald Trumpin hyväksynnän. Aselevon ehtona on muun…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujo kukkii maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät ovat kohtalaisia. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi. Sateet laskevat hetkellisesti ilman siitepölymääriä.