Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin Puu-Käpylässä syttyi iso tulipalo, jonka epäillään alkaneen palavasta savukkeesta. Poliisi tutkii tapausta ja epäilee tupakoitsijaa yleisvaaran tuottamisesta. Tulipalo aiheutti voimakasta savua ja keskeytti raitiovaunuliikenteen alueella.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin Puu-Käpylässä syttyi iso tulipalo, jonka epäillään alkaneen palavasta savukkeesta. Poliisi tutkii tapausta ja epäilee tupakoitsijaa yleisvaaran tuottamisesta. Tulipalo aiheutti voimakasta savua ja keskeytti raitiovaunuliikenteen alueella.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 09:38, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Helsingissä syttyi vaarallinen tulipalo.
Helsingissä syttyi iso tulipalo
Helsingin Käpylässä syttyi iso tulipalo. Palo alkoi kuistille jätetystä palavasta savukkeesta. Yksi ihminen loukkaantui ja pelastuslaitos varoitti myrkyllisestä savusta. Raitiovaunuliikenne keskeytyi paloalueella. Poliisi tutkii tapausta edelleen.
Helsingin Puu-Käpylässä syttyi iso tulipalo, jonka epäillään alkaneen palavasta savukkeesta. Poliisi tutkii tapausta ja epäilee tupakoitsijaa yleisvaaran tuottamisesta. Tulipalo aiheutti voimakasta savua ja keskeytti raitiovaunuliikenteen alueella.
Helsingin Puu-Käpylässä syttyi voimakas tulipalo, joka aiheutti runsaasti savua alueelle. Pelastuslaitos varoittaa asukkaita välttämään liikkumista lähialueella ja sulkemaan ikkunat sekä ovet. Henkilövahingoilta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Tulipalo
Puu-Käpylän tulipalossa Helsingissä loukkaantui yksi henkilö. Poliisi tutkii tapausta rikoksena ja epäilee, että palava savuke sytytti tulipalon. Rakennus vaurioitui niin pahoin, että…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Tulipalo
Lappeenrannassa on kadonnut noin 80-vuotias mies, joka nähtiin viimeksi keskiviikkoiltana. Poliisi on käynnistänyt etsinnät ja pyytää havaintoja miehestä, joka on noin 175…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Massiiviset tulipalot ovat herättäneet keskustelua taloyhtiöiden vakuutuksista. Kiinteistövakuutukset voivat auttaa suurissa vahingoissa, mutta asukkaiden on hyvä tietää niiden rajoitukset. Esimerkiksi putkivuodosta aiheutuvat…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Tulipalo
Suomalaisista noin puolet ei omista alkusammutusvälineitä, varoittaa Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö. Tänä keväänä on tapahtunut useita tulipaloja, jotka ovat johtaneet kotien tuhoutumiseen. Asiantuntijat…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Turun ydinkeskustan elinvoima on kasvanut viimeisten kolmen vuoden aikana. Myös useat muut kaupungit, kuten Helsinki ja Tampere, ovat vahvistuneet. Uudet liiketilat ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.