Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii kahta tapausta, joissa epäillään Valko-Venäjän järjestämää ihmisten salakuljetusta Eurooppaan. SpaceX on onnistuneesti laukaisemassa Starship-avaruusaluksensa 13.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Aasian osakemarkkinat ovat nousseet Yhdysvaltojen ja Iranin välisten neuvottelujen edistymisen myötä. Alustava sopimus tulitauon pidentämisestä on herättänyt sijoittajien optimismia. Markkinat reagoivat uutisiin, ja öljyn hinta sekä korot laskivat.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Aasian osakemarkkinat ovat nousseet Yhdysvaltojen ja Iranin välisten neuvottelujen edistymisen myötä. Alustava sopimus tulitauon pidentämisestä on herättänyt sijoittajien optimismia. Markkinat reagoivat uutisiin, ja öljyn hinta sekä korot laskivat.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 08:10, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Aasian osakemarkkinat nousevat Iranin neuvottelujen myötä.
Aasian osakemarkkinat nousevat Iranin neuvottelujen myötä
Aasian osakemarkkinat ovat nousseet. Tämä tapahtui, kun Yhdysvallat ja Iran neuvottelivat tulitauosta. Sijoittajat ovat optimistisia. Öljyn hinta ja korot laskivat uutisten myötä.
Aasian osakemarkkinat ovat nousseet Yhdysvaltojen ja Iranin välisten neuvottelujen edistymisen myötä. Alustava sopimus tulitauon pidentämisestä on herättänyt sijoittajien optimismia. Markkinat reagoivat uutisiin, ja öljyn hinta sekä korot laskivat.
Aasian osakemarkkinat ovat kokeneet laajaa laskua, mikä ennustaa myös Euroopan markkinoiden heikentymistä. Sijoittajien luottamus on heikentynyt Iranin kriisin vuoksi, ja korkotaso on…
Talous • jaetut avainsanat: #Aasia, #Osakemarkkinat
Yhdysvaltain valtionlainojen korot laskivat ja dollari heikkeni, kun Yhdysvallat ja Iran saavuttivat sopimuksen tulitauosta. Sopimus odottaa presidentti Trumpin hyväksyntää, ja se sisältää…
Talous • jaetut avainsanat: #Iran, #Trump
UPM ja Sappi ovat solmineet sopimuksen graafisten paperien yhteisyrityksen perustamisesta. Yhteisyritys yhdistää UPM:n ja Sappin liiketoiminnat, ja sen arvo on 1420 miljoonaa…
Talous
Summa Defencen taloudellinen tilanne heikkenee, ja yhtiön varat riittävät vain kahdeksi kuukaudeksi. Yritys on yrittänyt myydä tytäryhtiöitään selvitäkseen, mutta sen tulevaisuus on…
Talous
Islanti on ohittanut Sveitsin maailman kalleimpana valtiona, kertoo islantilainen ammattiliitto Viskan. Hinnat Islannissa ovat noin kolme prosenttia korkeammat kuin Sveitsissä. Hintojen nousu…
Talous
Tulli on takavarikoinut noin viisi miljoonaa laittomasti Suomeen tuotuja savukkeita. Kaksi latvialaista kuljetusyritystä epäillään tuoneen savukkeita kaupallisten kylmäkuljetusten mukana. Toiminnalla on vältelty…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.