Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa drooni päätyi ilmatilaan häirinnän vuoksi, ex-johtaja sai tuomion ihmiskaupasta ja Terveystalo ostaa Silmäaseman yli 570 miljoonalla eurolla.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lappajärveläinen VM Carpet on kierrättänyt Finlaysonin lakanoita räsymatoiksi kymmenen vuoden ajan. Kierrätysprojekti sai alkunsa vuonna 2015, ja ensimmäisen kampanjan aikana kerättiin lähes 20 tonnia materiaalia. Käytetyt petivaatteet saavat uuden elämän Järviseudulla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lappajärveläinen VM Carpet on kierrättänyt Finlaysonin lakanoita räsymatoiksi kymmenen vuoden ajan. Kierrätysprojekti sai alkunsa vuonna 2015, ja ensimmäisen kampanjan aikana kerättiin lähes 20 tonnia materiaalia. Käytetyt petivaatteet saavat uuden elämän Järviseudulla.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 06:30, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa VM Carpet muuttaa lakanoita räsymatoiksi • Kierrätettyjä lakanoita muokataan räsymatoiksi.
VM Carpet tekee räsymattoja lakanoista
Lappajärveläinen VM Carpet muuttaa käytettyjä lakanoita räsymatoiksi. Tämä kierrätysprojekti alkoi vuonna 2015. Ensimmäisessä kampanjassa kerättiin lähes 20 tonnia lakanoita. Käytetyt petivaatteet saavat uuden elämän Järviseudulla.
Lappajärveläinen VM Carpet on kierrättänyt Finlaysonin lakanoita räsymatoiksi kymmenen vuoden ajan. Kierrätysprojekti sai alkunsa vuonna 2015, ja ensimmäisen kampanjan aikana kerättiin lähes 20 tonnia materiaalia. Käytetyt petivaatteet saavat…
Lappajärvellä kierrätetään käytettyjä lakanoita, jotka muuttuvat räsymatoiksi. Finlayson aloitti kierrätysohjelman vuonna 2015, ja sen aikana on kerätty lähes 20 tonnia materiaalia. Tämä projekti tuo uuden elämän vanhoille petivaatteille.
Ecuadorin Galapagossaarilta on löydetty uusi, erittäin harvinainen mustekalalaji. Tämä golfpallon kokoinen sininen eläin löydettiin yli 1 700 metrin syvyydestä vedenalaisella robotilla. Laji…
Luonto ja ympäristö
Saimaannorpan pesintä on kärsinyt poikkeuksellisista sääolosuhteista, jotka ovat vaikuttaneet kuuttien syntymiseen. Valtaosa kuuteista syntyi keinopesissä tai apukinoksissa, sillä luonnollisia pesintäpaikkoja ei ollut.…
Luonto ja ympäristö
Lappajärvellä 27 hiehoa karkasi laitumeltaan aamupäivällä. Hiehot olivat päässeet aitalankojen läpi, ja etsintöjä on jatkettu koko yön ajan. Paikalliset ovat hämmästyneitä tapahtuneesta.
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Lappajärvi
Kasvukausi etenee normaalisti, ja kevätkylvöistä on enää neljännes tekemättä. Etelä-Suomessa kylvöt ovat lähes valmiit, mutta pohjoisessa vasta alussa. Kuivuus aiheuttaa huolta erityisesti…
Luonto ja ympäristö
Amazonin sademetsien hakkuut Brasiliassa vähenivät viime vuonna alimmalle tasolleen sitten vuoden 2019. Metsää hävisi 985 000 hehtaaria, mikä on 20,6 prosenttia vähemmän…
Luonto ja ympäristö
Suomessa on havaittu harvinainen kaukasianuunilintu, joka bongattiin Lemlandin Lågskäriltä 15. toukokuuta. Tämä on kaikkien aikojen toinen havainto lajista Suomessa, edellinen tapahtui 14…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.