Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump julkistaa tietoja vaalijärjestelmän haavoittuvuuksista, ja Venäjän iskut Odessassa ovat aiheuttaneet kuoleman ja haavoittumisia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Blue Originin New Glenn -raketti räjähti laukaisualustalle Floridassa testauksen aikana. Yhtiö ilmoitti, että moottorin käynnistämistestissä tapahtui poikkeustapaus, joka johti räjähdykseen. Onneksi henkilöstölle ei tullut vahinkoja, ja tapausta tutkitaan parhaillaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Blue Originin New Glenn -raketti räjähti laukaisualustalle Floridassa testauksen aikana. Yhtiö ilmoitti, että moottorin käynnistämistestissä tapahtui poikkeustapaus, joka johti räjähdykseen. Onneksi henkilöstölle ei tullut vahinkoja, ja tapausta tutkitaan parhaillaan.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 11:13, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Kauppalehti, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Blue Originin raketti räjähti laukaisussa • Avaruusraketti räjähti testissä Floridassa • Blue Originin raketti räjähti Cape Canaveralissa.
Blue Originin raketti räjähti
Blue Originin New Glenn -raketti räjähti laukaisualustalla Floridassa. Räjähdys tapahtui testauksen aikana, kun moottorit olivat päällä. Yhtiö kertoi, että henkilöstölle ei tullut vahinkoja. Tapausta tutkitaan nyt. Elon Musk antoi tukensa Bezosille tapahtuman jälkeen.
Blue Originin New Glenn -raketti räjähti laukaisualustalle Floridassa testauksen aikana. Yhtiö ilmoitti, että moottorin käynnistämistestissä tapahtui poikkeustapaus, joka johti räjähdykseen. Onneksi henkilöstölle ei tullut vahinkoja, ja tapausta tutkitaan…
Yksityisrahoitteinen avaruusraketti räjähti testilaukaisussa Floridassa. Blue Origin -yrityksen New Glenn -raketti tuhoutui laukaisualustalla, mutta onneksi kukaan ei loukkaantunut. Jeff Bezos vahvisti, että syytä räjähdykseen selvitetään.
Blue Originin kantoraketti räjähti kokeen aikana Floridan Cape Canaveralissa. Onnettomuus tapahtui, kun rakettimoottori käynnistettiin laukaisualustalla. Räjähdys tallentui videolle.
Blue Origin -avaruusyhtiön raketti räjähti Floridassa laukaisukokeen aikana. Raketti tuhoutui moottorien käynnistyessä syttyneiden liekkien vuoksi, mutta onneksi kukaan ei loukkaantunut. Yhtiö tutkii tapahtunutta vikaa.
Blue Origin -avaruusyhtiön raketti räjähti lähtöalustalla Floridassa laukaisukokeen aikana. Raketti tuhoutui moottorien käynnistyessä, ja tilanne tallentui videoille, joissa näkyy valtava tulipallo. Onneksi räjähdyksessä ei loukkaantunut ketään.
Jeff Bezosin Blue Origin -yhtiön New Glenn -raketti räjähti rasituskokeessa Cape Canaveralissa. Raketin oli määrä viedä avaruuteen internet-satelliitteja ensi viikolla. Onnettomuuden syy on vielä tuntematon.
Jeff Bezosin Blue Originin kantoraketti räjähti Cape Canaveralissa. Onnettomuus tapahtui kokeessa, jossa rakettimoottori käynnistettiin. Blue Originin mukaan henkilöstö on turvassa, ja yritys aikoo jatkaa kokeita.
Blue Originin New Glenn -raketti räjähti testilennolla Cape Canaveralissa. Onnettomuus tapahtui rakettimoottorin käynnistyksen yhteydessä, mutta henkilövahingoilta vältyttiin. Jeff Bezos lupaa jatkaa kehitystyötä onnettomuudesta huolimatta.
Venäläinen drooni osui kerrostaloon Romaniassa, aiheuttaen tulipalon ja haavoittaen kahta ihmistä. Tapahtuma liittyy Venäjän drooni-iskuihin Ukrainaan lähellä Romanian rajaa. Romania syyttää Venäjää…
Ulkomaat
Lapin rajavartiosto selvittää valtionrajarikosta Inarin alueella. Epäilty ylitys tapahtui jalkaisin Norjasta Suomeen ja takaisin Venäjälle. Tutkinta on käynnissä.
Ulkomaat
Ruotsi on päättänyt lahjoittaa ja myydä JAS Gripen -hävittäjiä Ukrainalle. Sopimuksen myötä Ukraina saa 16 käytettyä Gripen C- ja D-mallia sekä 20…
Ulkomaat
Pelastakaa lapset -järjestö raportoi, että neljäsosa ebolaan kuolleista on alle 15-vuotiaita. Kongon demokraattisen tasavallan hallituksen mukaan vahvistettuja kuolemia on 17, mutta todellinen…
Ulkomaat
Yhdysvaltain ja Iranin neuvottelijat ovat päässeet sopimukseen aselevon jatkamisesta 60 päivällä. Sopimus vaatii vielä presidentti Donald Trumpin hyväksynnän. Aselevon ehtona on muun…
Ulkomaat
WHO:n pääjohtaja Tedros Adhanom Ghebreyesus uskoo, että ebolaepidemia Kongon demokraattisessa tasavallassa voidaan pysäyttää. Maassa on rekisteröity yli tuhat epäiltyä tapausta ja lähes…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.