Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomalaisia lentäjiä on koulutettu F-35-hävittäjien ohjaajiksi Yhdysvalloissa alkuvuodesta lähtien. Koulutus on ollut jännittävä kokemus Ilmavoimien everstiluutnanteille Jaakko Soinnulle ja Lasse Louhelalle. Koulutuksessa korostuu päätöksenteko ja tiimityöskentely.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomalaisia lentäjiä on koulutettu F-35-hävittäjien ohjaajiksi Yhdysvalloissa alkuvuodesta lähtien. Koulutus on ollut jännittävä kokemus Ilmavoimien everstiluutnanteille Jaakko Soinnulle ja Lasse Louhelalle. Koulutuksessa korostuu päätöksenteko ja tiimityöskentely.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 05:00, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomalaiset lentäjät koulutetaan Yhdysvalloissa • Suomalaiset lentäjät koulutetaan Yhdysvalloissa.
Suomalaiset lentäjät koulutetaan Yhdysvalloissa
Suomalaisia lentäjiä koulutetaan F-35-hävittäjien ohjaajiksi. Koulutus alkoi alkuvuodesta. Koulutuksessa on ollut jännittäviä hetkiä. Everstiluutnantit Jaakko Soinnu ja Lasse Louhela ovat mukana koulutuksessa.
Suomalaisia lentäjiä on koulutettu F-35-hävittäjien ohjaajiksi Yhdysvalloissa alkuvuodesta lähtien. Koulutus on ollut jännittävä kokemus Ilmavoimien everstiluutnanteille Jaakko Soinnulle ja Lasse Louhelalle. Koulutuksessa korostuu päätöksenteko ja tiimityöskentely.
Suomalaisia lentäjiä on koulutettu F-35-hävittäjien käyttöön Yhdysvalloissa alkuvuodesta alkaen. Koulutuksessa ovat mukana Ilmavoimien everstiluutnantit Jaakko Soinnu ja Lasse Louhela. Koulutus on herättänyt paljon kiinnostusta ja jännitystä lentäjien keskuudessa.
Helsingin Puu-Käpylässä syttyi voimakas tulipalo, joka aiheutti runsaasti savua alueelle. Pelastuslaitos varoittaa asukkaita välttämään liikkumista lähialueella ja sulkemaan ikkunat sekä ovet. Henkilövahingoilta…
Kotimaa
Lappeenrannassa on kadonnut noin 80-vuotias mies, joka nähtiin viimeksi keskiviikkoiltana. Poliisi on käynnistänyt etsinnät ja pyytää havaintoja miehestä, joka on noin 175…
Kotimaa
Etelä-Savon ammattiopisto Esedu avaa ovensa opiskelijoille. Oppilaitos tarjoaa monipuolisia koulutusmahdollisuuksia eri aloilla. Opiskelijat voivat valita eri tutkintoja ja kehittää taitojaan käytännönläheisessä ympäristössä.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Koulutus
Espoon kaupunki määrättiin maksamaan 10 000 euroa uhkasakkoa oppilaan syrjinnästä liittyen Suvivirteen ja Varpunen jouluaamuna -lauluun. Yhdenvertaisuuslautakunnan puheenjohtaja Outi Anttila kertoi, että…
Kotimaa
Suomalaisista noin puolet ei omista alkusammutusvälineitä, varoittaa Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö. Tänä keväänä on tapahtunut useita tulipaloja, jotka ovat johtaneet kotien tuhoutumiseen. Asiantuntijat…
Kotimaa
Turun ydinkeskustan elinvoima on kasvanut viimeisten kolmen vuoden aikana. Myös useat muut kaupungit, kuten Helsinki ja Tampere, ovat vahvistuneet. Uudet liiketilat ja…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.