Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii kahta tapausta, joissa epäillään Valko-Venäjän järjestämää ihmisten salakuljetusta Eurooppaan. SpaceX on onnistuneesti laukaisemassa Starship-avaruusaluksensa 13.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltojen pörssit saavuttivat torstaina uusia ennätyslukemia. Nasdaq Composite nousi 0,9 prosenttia ja S&P 500 0,6 prosenttia. Myös Dow Jones ylitti aiemmat ennätyksensä, vaikka nousi vain 0,05 prosenttia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltojen pörssit saavuttivat torstaina uusia ennätyslukemia. Nasdaq Composite nousi 0,9 prosenttia ja S&P 500 0,6 prosenttia. Myös Dow Jones ylitti aiemmat ennätyksensä, vaikka nousi vain 0,05 prosenttia.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 00:21, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Wall Street sulki ennätyksiin.
Wall Street sulki ennätyksiin
Yhdysvaltojen pörssit menivät hyvin torstaina. Nasdaq Composite nousi 0,9 prosenttia ja S&P 500 0,6 prosenttia. Molemmat indeksit saavuttivat uusia ennätyslukuja. Dow Jones nousi vain vähän, mutta sekin ylitti aiemmat ennätyksensä.
Yhdysvaltojen pörssit saavuttivat torstaina uusia ennätyslukemia. Nasdaq Composite nousi 0,9 prosenttia ja S&P 500 0,6 prosenttia. Myös Dow Jones ylitti aiemmat ennätyksensä, vaikka nousi vain 0,05 prosenttia.
UPM ja Sappi ovat solmineet sopimuksen graafisten paperien yhteisyrityksen perustamisesta. Yhteisyritys yhdistää UPM:n ja Sappin liiketoiminnat, ja sen arvo on 1420 miljoonaa…
Talous
Summa Defencen taloudellinen tilanne heikkenee, ja yhtiön varat riittävät vain kahdeksi kuukaudeksi. Yritys on yrittänyt myydä tytäryhtiöitään selvitäkseen, mutta sen tulevaisuus on…
Talous
Islanti on ohittanut Sveitsin maailman kalleimpana valtiona, kertoo islantilainen ammattiliitto Viskan. Hinnat Islannissa ovat noin kolme prosenttia korkeammat kuin Sveitsissä. Hintojen nousu…
Talous
Tulli on takavarikoinut noin viisi miljoonaa laittomasti Suomeen tuotuja savukkeita. Kaksi latvialaista kuljetusyritystä epäillään tuoneen savukkeita kaupallisten kylmäkuljetusten mukana. Toiminnalla on vältelty…
Talous
Meijeriyhtiö Arla yhdistyy saksalaisen DMK:n kanssa. Yhdistyminen tuo yhteen yli 11 000 tuottajaa ja kasvattaa liikevaihtoa yli 20 miljardiin euroon vuodessa. Viranomaiset…
Talous
K-Raudassa ikkunanpesurobotti on saavuttanut suuren suosion, ja kaikki saatavilla olleet robotit on myyty lähes heti. Asiakkaat ovat olleet valmiita jonottamaan saadakseen oman…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.