Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö YTHS aloittaa muutosneuvottelut, ja syyttäjä valittaa Auer-asiassa hylätyistä syytteistä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Norjan miesten jääkiekkomaajoukkue voitti Latvian 2–0 ja eteni MM-kilpailujen välieriin. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Norja pääsee välieriin jääkiekon MM-kilpailuissa. Norjan maalit tekivät Tinus Luc Koblar ja Noah Steen, ja Henrik Haugeland torjui Latvian yritykset.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Norjan miesten jääkiekkomaajoukkue voitti Latvian 2–0 ja eteni MM-kilpailujen välieriin. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Norja pääsee välieriin jääkiekon MM-kilpailuissa. Norjan maalit tekivät Tinus Luc Koblar ja Noah Steen, ja Henrik Haugeland torjui Latvian yritykset.
Aiheesta on julkaistu 27 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 23:53, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Norja eteni ensimmäistä kertaa MM-välieriin • Norja eteni ensimmäistä kertaa MM-välieriin • Leijonat eteni MM-välieriin voitolla Tshekistä.
Norja meni MM-välieriin
Norjan jääkiekkomaajoukkue voitti Latvian 2–0. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Norja pääsee välieriin MM-kilpailuissa. Norjan maalit tekivät Tinus Luc Koblar ja Noah Steen. Maalivahti Henrik Haugeland piti maalinsa puhtaana. Norja odottaa seuraavaa vastustajaa Sveitsi–Ruotsi-ottelusta.
Norjan miesten jääkiekkomaajoukkue voitti Latvian 2–0 ja eteni MM-kilpailujen välieriin. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Norja pääsee välieriin jääkiekon MM-kilpailuissa. Norjan maalit tekivät Tinus Luc Koblar ja Noah…
Norjan miesten jääkiekkomaajoukkue voitti Latvian 2–0 ja eteni MM-kilpailujen välieriin. Tämä on Norjalle ensimmäinen kerta välierissä sitten vuoden 2012. Norjan maalit tekivät Tinus Luc Koblar ja Noah Steen,…
Leijonat voitti Tshekin 4–1 jääkiekon MM-kisojen puolivälierässä ja eteni välieriin. Konsta Helenius, 20, teki Leijonien kolmannen maalin kapteeni Aleksander Barkovin syötöstä. Helenius ilmoitti, että he ovat valmiita kohtaamaan…
Jääkiekon miesten MM-puolivälierässä Sveitsi ja Ruotsi pelasivat vauhdikkaan avauserän, joka päättyi tasatilanteeseen 1–1. Ruotsi avasi maalitilinsä Linus Karlssonin osumalla, mutta Sveitsi tasoitti Roman Josin laukauksella. Ottelun lopputulos vaikuttaa…
Jääkiekon miesten MM-puolivälierässä Sveitsi ja Ruotsi pelasivat vauhdikkaan avauserän, joka päättyi tasatilanteessa 1–1. Ruotsi avasi maalitilinsä Linus Karlssonin osumalla, mutta Sveitsi tasoitti Roman Josin maalilla. Ottelun tulos vaikuttaa…
Jesse Puljujärvi oli keskeinen pelaaja Suomen voitossa Tshekistä MM-puolivälierässä. Suomi voitti ottelun 4–1 ja eteni mitalipeleihin ensimmäistä kertaa neljään vuoteen. Puljujärvi teki maalin ja antoi syötön, mikä auttoi…
Suomi voitti Tshekin jääkiekon MM-välierässä selvästi 4–1. Voitto sai helsinkiläisbaarin asiakkaat riemuitsemaan ja juhlimaan. Ystävykset uskovat Suomen menestykseen myös tulevissa otteluissa.
Suomi voitti Tshekin jääkiekon MM-puolivälierässä 4–1. Lenni Hämeenaho teki tärkeän maalin, joka lopetti Tshekin kiritoiveet. Ottelussa nähtiin useita jäähyjä, mutta Suomi puolusti hyvin.
Suomi eteni jääkiekon MM-puolivälieriin voittamalla Tshekin 4–1. Lenni Hämeenaho teki tärkeän maalin, joka varmisti voiton kolmannessa erässä. Vaikka Tshekki yritti kiriä, Suomi hallitsi peliä erityisesti avauserässä.
Leijonat voitti Tshekin MM-puolivälierässä 4–1 ja jatkaa kultajahtia. Tshekin puolustaja Jiri Tichacek kuvaili tappiota suureksi pettymykseksi. Michal Kempny myönsi Suomen olevan selvästi parempi viimeistelyssä.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat voitti Tšekin 4–1 ja eteni MM-kisojen välieriin. Välierävastustaja selviää illalla, kun Sveitsi kohtaa Ruotsin. Sveitsin voitto tarkoittaisi Leijonille haastavaa ottelua Kanadaa vastaan, kun taas Ruotsin…
Leijonat voitti jääkiekon MM-puolivälierässä Tshekin 4–1 ja eteni mitalipeleihin neljän vuoden tauon jälkeen. Sakari Manninen syötti hienon maalin Lenni Hämeenaholle, mikä nosti joukkueen tunnelmaa. Leijonilta nähtiin laaja onnistuminen,…
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat valmistautuu kohtaamaan Tshekin mitalipeleissä. Ottelu on tärkeä, sillä panoksena on mahdollisuus voittaa mitali. Joukkueet ovat valmistautuneet huolellisesti ja odotukset…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Tshekki
Suomi hävisi Sveitsille MM-kisojen puolivälierässä 4–2. Tappio tarkoittaa, että lohkon kärkipaikka meni Sveitsille, mutta Suomi jatkaa turnauksessa. Unelma maailmanmestaruudesta on yhä elossa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Leijonat pelaa MM-kisojen puolivälierässä Tshekkiä vastaan. Voitto avaa mahdollisuuden mitalipeleihin, kun taas tappio päättää turnauksen. Justus Annunen, Leijonien ykkösvahti, korostaa joukkueen luottamusta…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Tshekki
Leijonat aloittaa pudotuspelit jääkiekon MM-kisoissa torstaina Tshekkiä vastaan. Alkusarjan tuloksilla ei ole merkitystä, ja joukkueen päävalmentaja Antti Pennanen korostaa, että nyt on…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Ruotsi voitti Slovakian jääkiekon MM-ottelussa 4–2. Ottelun lopussa tunteet kuohuivat, kun Ruotsin Oliver Ekman-Larsson ja Slovakian Kristian Pospisil riitelivät. Ekman-Larsson laukoi kiekon…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MM-kisat
Leijonien pelaajat kertovat Aleksander Barkovin poikkeuksellisesta harjoittelusta MM-kisoissa Zürichissä. Barkov on tehnyt ylimääräisiä treenejä ja johtaa joukkuetta esimerkillään. Pelaajat kuvaavat häntä nöyräksi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.