Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö YTHS aloittaa muutosneuvottelut, ja syyttäjä valittaa Auer-asiassa hylätyistä syytteistä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Islanti päätti järjestää kansanäänestyksen EU-jäsenyysneuvottelujen aloittamisesta elokuussa. Parlamentti Alþing hyväksyi päätöksen 34–8. Äänestys on määrä pitää 29. elokuuta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Islanti päätti järjestää kansanäänestyksen EU-jäsenyysneuvottelujen aloittamisesta elokuussa. Parlamentti Alþing hyväksyi päätöksen 34–8. Äänestys on määrä pitää 29. elokuuta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 22:20, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Islanti järjestää kansanäänestyksen EU-jäsenyydestä • Islanti järjestää kansanäänestyksen EU-jäsenyydestä.
Islanti äänestää EU-jäsenyydestä
Islanti aikoo järjestää kansanäänestyksen EU-jäsenyysneuvottelujen aloittamisesta. Äänestys tapahtuu elokuussa. Parlamentti hyväksyi päätöksen suurella äänten enemmistöllä. Tämä päätös liittyy myös Yhdysvaltojen politiikkaan.
Islanti päätti järjestää kansanäänestyksen EU-jäsenyysneuvottelujen aloittamisesta elokuussa. Parlamentti Alþing hyväksyi päätöksen 34–8. Äänestys on määrä pitää 29. elokuuta.
Islannissa järjestetään elokuussa kansanäänestys EU-jäsenyysneuvottelujen aloittamisesta. Kansallisparlamentti päätti asiasta torstaina, ja äänestys on määrä pitää elokuun 29. Päivä. Jos kansa tukee neuvottelujen jatkamista, lopulliset ehdot hyväksytään toisessa kansanäänestyksessä.
EU on langettanut kiinalaiselle verkkokauppajätti Temulle 200 miljoonan euron sakot laittomien tuotteiden myynnistä. Sakko liittyy vaarallisten vauvanlelujen ja viallisten laturien myyntiin. Kaupan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #EU
Norjan kuningatar Sonja on joutunut sairaalaan sydänvaivojen takia. Hän kärsii eteisvärinästä ja sydämen vajaatoiminnasta, ja on tarkkailussa Oslossa sijaitsevassa Rikshospitalet-sairaalassa. Kuningattaren kerrottiin…
Ulkomaat
Venäläisen sotilasilma-aluksen epäillään loukanneen Suomen ilmatilaa keskiviikkona. Loukkaus tapahtui ukkosta väistettäessä Suomenlahdella Porkkalan edustalla. Ilmavoimat reagoi tilanteeseen operatiivisella lennolla.
Ulkomaat
Laosissa viisi luolaan jäänyttä kullanetsijää on löydetty elossa ja turvassa. Kahta muuta etsittiin vielä keskiviikkoiltana. Pelastustyöt ovat kestäneet jo viikon, ja aikaa…
Ulkomaat
Liettua on päättänyt tilata suomalaiselta Patrialta 936 panssaroitua ajoneuvoa. Kauppa liittyy CAVS-ajoneuvohankkeeseen, jonka tavoitteena on kehittää nykyaikainen 6x6-panssaroitu ajoneuvojärjestelmä. Presidentti Gitanas Nausėda…
Ulkomaat
EU:n ulkopolitiikan korkea edustaja Kaja Kallas väitti, että Yhdysvallat on vetänyt diplomaattinsa Kiovasta. Ukrainan viranomaiset ja Yhdysvaltain suurlähetystö ovat kiistäneet tämän väitteen.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #EU
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.