Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Krista Tervo voitti naisten moukarikilpailun Bergenissä heittämällä uuden Suomen ennätyksen 77,35 metriä. Silja Kosonen sijoittui toiseksi tuloksella 75,90 metriä. Kilpailussa oli mukana myös muita kansainvälisiä urheilijoita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Krista Tervo voitti naisten moukarikilpailun Bergenissä heittämällä uuden Suomen ennätyksen 77,35 metriä. Silja Kosonen sijoittui toiseksi tuloksella 75,90 metriä. Kilpailussa oli mukana myös muita kansainvälisiä urheilijoita.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 20:22, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Turun Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Krista Tervo voitti moukarin Norjassa • Krista Tervo heitti uuden Suomen ennätyksen • Krista Tervo heitti uuden Suomen ennätyksen.
Krista Tervo voitti moukarikilpailun
Krista Tervo voitti moukarin Bergenissä. Hän heitti uuden Suomen ennätyksen, joka on 77,35 metriä. Silja Kosonen oli toinen tuloksella 75,90 metriä. Kilpailussa oli mukana urheilijoita eri maista.
Krista Tervo voitti naisten moukarikilpailun Bergenissä heittämällä uuden Suomen ennätyksen 77,35 metriä. Silja Kosonen sijoittui toiseksi tuloksella 75,90 metriä. Kilpailussa oli mukana myös muita kansainvälisiä urheilijoita.
Krista Tervo heitti moukarin 77,35 metriä Norjassa, mikä on uusi Suomen ennätys. Aiempi ennätys oli 77,14 metriä. Tervo voitti kilpailun, jossa Silja Kosonen oli toinen ja Katrine Koch…
Krista Tervo on saavuttanut moukarinheiton naisten Suomen ennätyksen, heittämällä 77,35 metriä Norjan Bergenissä. Aiempi ennätys, 77,14 metriä, oli Tervon oma viime vuodelta. Tervo teki ennätyksensä kilpailun toisella kierroksella.
Krista Tervo on heittänyt moukarin naisten Suomen ennätyksen 77,35 metriä Bergenissä. Aiempi ennätys oli 77,14 metriä, jonka Tervo heitti viime vuonna. Tervon uusi ennätys syntyi kilpailun toisella kierroksella.
Krista Tervo on saavuttanut moukarinheitossa uuden Suomen ennätyksen, heittämällä 77,35 metriä Norjan Bergenissä. Aiempi ennätys oli 77,14 metriä, jonka Tervo heitti viime vuonna. Tervon uusi ennätys syntyi kilpailun…
Krista Tervo heitti moukarinheiton naisten Suomen ennätyksen 77,35 metriä Norjassa. Ennätys syntyi Tond Mohn Gamesissä toisen kierroksen aikana. Tervon aiempi ennätys oli 77,14 metriä, jonka hän heitti viime…
Krista Tervo heitti moukarilla 77,35 metriä Norjassa, mikä on uusi Suomen ennätys. Tervon ennätys syntyi Tond Mohn Gamesissä Bergenissä toisella kierroksella. Tämä saavutus vahvistaa Tervon asemaa huipputason urheilijana.
Krista Tervo teki moukarinheiton naisten Suomen ennätyksen, heittäen 77,35 metriä Tond Mohn Gamesissä Norjassa. Ennätystä parannettiin toisella kierroksella. Tervon suoritus on merkittävä saavutus suomalaisessa yleisurheilussa.
Krista Tervo heitti moukarissa uuden Suomen ennätyksen, 77,35 metriä, Norjan Bergenissä. Edellinen ennätys, 77,14 metriä, oli myös Tervon hallussa. Tervo oli vahvassa kunnossa koko kilpailun ajan.
Suomalainen keihäslupaus Jere Murto teki Vantaalla huipputuloksen heittämällä 80,23 metriä. Tämä tulos on sekä Suomen ennätys että maailman tämän kauden paras. Murto…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Suomi
Moukarinheittäjä Silja Kosonen suuntaa kesän kilpailuihin kirkastunein tavoittein. Hän aikoo voittaa mitalin elokuun Euroopan mestaruuskilpailuissa, ja ensimmäinen testi on Paavo Nurmen kisat…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Moukarinheitto
Silja Kosonen avasi kotimaan kilpakauden erinomaisesti heittämällä 76,40 metriä, mikä on hänen uransa kolmanneksi paras tulos. Tämä tulos on myös kauden paras…
Yleisurheilu
Ziyi Yan heitti 71,74 metriä keihästä Xiamenin Timanttiliigassa, mikä on uusi maailmanennätys alle 20-vuotiaille. Tämä heitto on myös naisten kaikkien aikojen toiseksi…
Yleisurheilu
Amanda Kotaja kelasi uuden Suomen ennätyksen T54-luokan 200 metrillä Sveitsin GP-kilpailuissa. Hän paransi omaa ennätystään 61 sadasosalla, kellottaen ajan 27,32 sekuntia. Kotaja…
Yleisurheilu
Saara Keskitalo aloitti ulkoratakautensa lupaavasti, sijoittuen toiseksi 100 metrin aidoissa Italian Savonassa. Hänen aikansa oli 12,86, mikä on kotimainen kärkitulos alkaneelle kaudelle.…
Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.