Nimipäivä:
Lauri, Lasse, Lassi
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.


Karhuja havaittu Itä-Suomessa useita kertoja

Aihesivu: Karhuja havaittu Itä-Suomessa useita kertoja

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Itä-Suomessa on viime päivinä havaittu useita karhuja, kertoo poliisi. Torstaina karhuja nähtiin muun muassa Lieksassa, Liperissä ja Kiteellä. Erityisesti Lieksassa pieni karhunpoikanen liikkui asuinalueen läheisyydessä.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Luonto ja ympäristö
  • Päivitetty 28.5.2026 klo 17:37
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Itä-Suomessa on viime päivinä havaittu useita karhuja, kertoo poliisi. Torstaina karhuja nähtiin muun muassa Lieksassa, Liperissä ja Kiteellä. Erityisesti Lieksassa pieni karhunpoikanen liikkui asuinalueen läheisyydessä.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 17:37, pääluokka Luonto ja ympäristö.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Karhuja havaittu Itä-Suomessa useita kertoja • Karhuja havaittu Pohjois-Karjalassa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 28.5.2026 klo 17:37.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Luonto ja ympäristö.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Karhu, #Lieksa, #ItäSuomi.

Selkokielinen yhteenveto

Karhuja näkyy Itä-Suomessa

Itä-Suomessa on nähty useita karhuja viime päivinä. Torstaina karhuja havaittiin eri paikoissa. Lieksassa pieni karhunpoikanen oli asuinalueen lähellä. Liperissä aikuinen karhu juoksi ihmisten lähellä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin.
Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.
Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti.
Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia.


ENNUSTE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi.
Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän.
Sateet laskevat siitepölymääriä.