Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulun Pohjankartanon koulussa rehtori eväsi ysiluokkalaisten pääsyn vuosittaiseen ysigaalaan. Syynä oli oppilaiden rikkomus koulun järjestyssäännöissä. Oppilaat kokivat päätöksen kohtuuttomana ja itkivät käytävillä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulun Pohjankartanon koulussa rehtori eväsi ysiluokkalaisten pääsyn vuosittaiseen ysigaalaan. Syynä oli oppilaiden rikkomus koulun järjestyssäännöissä. Oppilaat kokivat päätöksen kohtuuttomana ja itkivät käytävillä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 17:38, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rehtori kielsi ysiluokkalaisten juhlaan osallistumisen.
Rehtori kielsi oppilaat juhlista
Oulun Pohjankartanon koulussa rehtori ei päästänyt ysiluokkalaisia ysigaalaan. Tämä johtui siitä, että oppilaat olivat rikkoneet koulun sääntöjä. Oppilaat olivat pettyneitä ja itkivät käytävillä. Heidän perinteinen marssinsa ennen juhlaa aiheutti ongelmia.
Oulun Pohjankartanon koulussa rehtori eväsi ysiluokkalaisten pääsyn vuosittaiseen ysigaalaan. Syynä oli oppilaiden rikkomus koulun järjestyssäännöissä. Oppilaat kokivat päätöksen kohtuuttomana ja itkivät käytävillä.
Helsingin Puu-Käpylässä syttyi voimakas tulipalo, joka aiheutti runsaasti savua alueelle. Pelastuslaitos varoittaa asukkaita välttämään liikkumista lähialueella ja sulkemaan ikkunat sekä ovet. Henkilövahingoilta…
Kotimaa
Lappeenrannassa on kadonnut noin 80-vuotias mies, joka nähtiin viimeksi keskiviikkoiltana. Poliisi on käynnistänyt etsinnät ja pyytää havaintoja miehestä, joka on noin 175…
Kotimaa
Espoon kaupunki määrättiin maksamaan 10 000 euroa uhkasakkoa oppilaan syrjinnästä liittyen Suvivirteen ja Varpunen jouluaamuna -lauluun. Yhdenvertaisuuslautakunnan puheenjohtaja Outi Anttila kertoi, että…
Kotimaa
Suomalaisista noin puolet ei omista alkusammutusvälineitä, varoittaa Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö. Tänä keväänä on tapahtunut useita tulipaloja, jotka ovat johtaneet kotien tuhoutumiseen. Asiantuntijat…
Kotimaa
Turun ydinkeskustan elinvoima on kasvanut viimeisten kolmen vuoden aikana. Myös useat muut kaupungit, kuten Helsinki ja Tampere, ovat vahvistuneet. Uudet liiketilat ja…
Kotimaa
Oulun Rantakadulle rakennetaan kesäinen oleskelualue, jonka työt alkavat kesäkuun toisella viikolla. Alueelle tulee istutuksia, pergola ja istuinpaikkoja. Rakennustöissä mukana ovat myös OSAO:n…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.