Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Iranin ja Yhdysvaltojen neuvotteluissa on saavutettu läpimurto, ja osapuolet ovat sopineet 60 päivän aselevosta. Sopimus odottaa kuitenkin presidentti Donald Trumpin hyväksyntää, ja myös Iranin johto on vielä vahvistamatta sopimusta. Aseleposopimus mahdollistaisi laivojen rajoittamattoman kulun Hormuzinsalmen läpi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Iranin ja Yhdysvaltojen neuvotteluissa on saavutettu läpimurto, ja osapuolet ovat sopineet 60 päivän aselevosta. Sopimus odottaa kuitenkin presidentti Donald Trumpin hyväksyntää, ja myös Iranin johto on vielä vahvistamatta sopimusta. Aseleposopimus mahdollistaisi laivojen rajoittamattoman kulun Hormuzinsalmen läpi.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 17:35, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Iranin ja USA:n aselevon jatko Trumpin hyväksynnästä kiinni.
Iran ja USA neuvottelevat aselevosta
Iranin ja Yhdysvaltojen neuvotteluissa on saatu aikaan edistystä. Osapuolet ovat sopineet 60 päivän aselevosta. Sopimus tarvitsee kuitenkin presidentti Trumpin hyväksynnän. Iranin johto ei ole vielä vahvistanut sopimusta. Aseleposopimus mahdollistaa laivojen kulun Hormuzinsalmen läpi.
Iranin ja Yhdysvaltojen neuvotteluissa on saavutettu läpimurto, ja osapuolet ovat sopineet 60 päivän aselevosta. Sopimus odottaa kuitenkin presidentti Donald Trumpin hyväksyntää, ja myös Iranin johto on vielä vahvistamatta…
Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump on uhannut Omanin hallitusta, mikäli se jakaa Hormuzinsalmen hallinnan Iranin kanssa. Trumpin mukaan Omanin tulee käyttäytyä kuten muut…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Iran
Yhdysvaltain oikeusministeriö on aloittanut tutkinnan E. Jean Carrollista, joka syytti Donald Trumpia seksuaalisesta väkivallasta. Trump on aiemmin kiistänyt syytökset, mutta tutkinta keskittyy…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump
Yhdysvaltojen hallinto on järjestänyt sotaharjoituksen, jossa simuloitiin Kuuban hallinnon mahdollista romahtamista. Harjoituksessa käsiteltiin muun muassa Kuuban drooneja ja levottomuuksiin reagoimista. Presidentti Trumpin…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #USA, #Trump
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump puhui hallituksen kokouksessa laajasti rakennushankkeistaan. Hän väitti hankkeidensa parantaneen Washingtonin ilmettä, mutta muut tärkeät aiheet, kuten taloushuolet, saivat…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump
Yhdysvallat on toteuttanut uusia ilmaiskuja Iraniin, erityisesti Hormuzinsalmen alueella. Iskujen kohteena oli sotilaskohde, joka uhkasi Yhdysvaltain joukkoja ja meriliikennettä. Samalla Yhdysvallat ampui…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Iran
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmaisi tyytymättömyytensä Iranin sopimusehdotukseen. Hän totesi, että sopimuksen saavuttamisella ei ole kiirettä, vaikka aiemmin oli sanonut sen olevan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Iran
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.