Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Selvitysryhmä suosittelee kotihoidon tuen poistamista ja sen sijaan lisää vanhempainvapaata tasakorvauksella. Suomi saa uuden vaaratiedotejärjestelmän.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Seinäjoen lukion opiskelijamäärä nousee ensi lukuvuonna 980:een, mikä on 60 opiskelijaa enemmän kuin edellisvuonna. Tilanahtauden helpottamiseksi lukion pihaan tuodaan elementtitila, joka tarjoaa lisätilaa opiskelijoille. Rehtori Teuvo Päkkilä korostaa lisätilan tarpeellisuutta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Seinäjoen lukion opiskelijamäärä nousee ensi lukuvuonna 980:een, mikä on 60 opiskelijaa enemmän kuin edellisvuonna. Tilanahtauden helpottamiseksi lukion pihaan tuodaan elementtitila, joka tarjoaa lisätilaa opiskelijoille. Rehtori Teuvo Päkkilä korostaa lisätilan tarpeellisuutta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 17:00, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Seinäjoen lukion opiskelijamäärä kasvaa • Seinäjoen lukion opiskelijamäärä kasvaa.
Seinäjoen lukioon tulee lisää tilaa
Seinäjoen lukion opiskelijamäärä kasvaa ensi lukuvuonna. Opiskelijoita on nyt 980, mikä on 60 enemmän kuin viime vuonna. Lukion pihaan tuodaan elementtitila, jotta tilanahtaus helpottuu. Rehtori Teuvo Päkkilä sanoo, että lisätilaa tarvitaan.
Seinäjoen lukion opiskelijamäärä nousee ensi lukuvuonna 980:een, mikä on 60 opiskelijaa enemmän kuin edellisvuonna. Tilanahtauden helpottamiseksi lukion pihaan tuodaan elementtitila, joka tarjoaa lisätilaa opiskelijoille. Rehtori Teuvo Päkkilä korostaa…
Seinäjoen lukion opiskelijamäärä nousee ensi lukuvuonna 980:een, mikä on 60 opiskelijaa enemmän kuin edellisessä syksyssä. Tilanahtauden helpottamiseksi lukion pihaan tuodaan elementtitiloja. Rehtori Teuvo Päkkilä korostaa lisätilan tarpeellisuutta.
Helsingin Puu-Käpylässä syttyi voimakas tulipalo, joka aiheutti runsaasti savua alueelle. Pelastuslaitos varoittaa asukkaita välttämään liikkumista lähialueella ja sulkemaan ikkunat sekä ovet. Henkilövahingoilta…
Kotimaa
Lappeenrannassa on kadonnut noin 80-vuotias mies, joka nähtiin viimeksi keskiviikkoiltana. Poliisi on käynnistänyt etsinnät ja pyytää havaintoja miehestä, joka on noin 175…
Kotimaa
Espoon kaupunki määrättiin maksamaan 10 000 euroa uhkasakkoa oppilaan syrjinnästä liittyen Suvivirteen ja Varpunen jouluaamuna -lauluun. Yhdenvertaisuuslautakunnan puheenjohtaja Outi Anttila kertoi, että…
Kotimaa
Suomalaisista noin puolet ei omista alkusammutusvälineitä, varoittaa Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö. Tänä keväänä on tapahtunut useita tulipaloja, jotka ovat johtaneet kotien tuhoutumiseen. Asiantuntijat…
Kotimaa
Turun ydinkeskustan elinvoima on kasvanut viimeisten kolmen vuoden aikana. Myös useat muut kaupungit, kuten Helsinki ja Tampere, ovat vahvistuneet. Uudet liiketilat ja…
Kotimaa
Seinäjoen kaupunki järjesti ala-asteille kevätsiivoushaasteen, jonka voitti Törnävän koulun 2A-luokka. Haasteen tarkoituksena oli opettaa lapsille siivoustaitoja ja lisätä tietoisuutta siivoojien työstä. Haaste…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Seinäjoki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa ja on enää hyvin heikkoa maan etelä-ja keskiosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa ja ovat aloittaneet kukinnan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa, Pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Kukinta on enää hyvin heikkoa maan etelä- ja keskiosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinien kukinnan odotetaan alkavan Etelä-Lapissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa enimmäkseen vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.