Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pudasjärvellä syttyi maastopalo, joka sai alkunsa sähkölinjalle kaatuneesta puusta. Palo havaittiin sähkömiesten toimesta, ja se levisi noin hehtaarin alueelle. Pelastuslaitos sai palon rajattua ja jälkisammutustyöt jatkuivat tunnin ajan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pudasjärvellä syttyi maastopalo, joka sai alkunsa sähkölinjalle kaatuneesta puusta. Palo havaittiin sähkömiesten toimesta, ja se levisi noin hehtaarin alueelle. Pelastuslaitos sai palon rajattua ja jälkisammutustyöt jatkuivat tunnin ajan.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 16:40, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sähkölinja aiheutti maastopaloon Pudasjärvellä.
Sähkölinja sytytti maastopaloon
Pudasjärvellä syttyi maastopalo torstaina. Palo alkoi, kun puu kaatui sähkölinjalle. Sähkömiehet huomasivat palon ja hälyttivät apua. Pelastuslaitos sai palon rajattua nopeasti. Lähellä ei ollut ihmisiä tai rakennuksia.
Pudasjärvellä syttyi maastopalo, joka sai alkunsa sähkölinjalle kaatuneesta puusta. Palo havaittiin sähkömiesten toimesta, ja se levisi noin hehtaarin alueelle. Pelastuslaitos sai palon rajattua ja jälkisammutustyöt jatkuivat tunnin ajan.
Uusi ajokorttilaki astuu voimaan toukokuun lopussa ja tuo mukanaan useita muutoksia ajokortin hankintaan. 17-vuotiaat eivät saa enää ajaa yöaikaan, ja teoriakokeessa vilpistä…
Liikenne
Matkustajalaiva M/S Sergei ajoi karille Heinävedellä tiistaina, kun se oli palaamassa Valamon luostarista. Aluksessa oli 27 matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä, mutta…
Liikenne
Belgiassa tapahtui traaginen onnettomuus, jossa juna törmäsi koulubussiin. Onnettomuudessa kuoli neljä ihmistä, joista kaksi oli lapsia. Bussin kuljettaja ja koululaisten saattaja myös…
Liikenne
Siikajoen Relletissä syttyi maastopalo, joka pysäytti junaliikenteen. Palo aiheutui sähkölinjalle kaatuneista koivuista ja paloi reilun hehtaarin verran maastoa. Pelastuslaitos sai tilanteen nopeasti…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Maastopalo
Ruotsissa itseohjautuva bussi joutui onnettomuuteen vain kahden tunnin matkustuskokeilun jälkeen. Raitiovaunu ajoi bussin perään, mutta onnettomuudessa ei loukkaantunut ketään. Bussin liikennöinti keskeytetään,…
Liikenne
Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungit ovat julkaisseet uuden droonihälytysohjeen. Ohjeessa määritellään kriisiluokittelu, jonka avulla palveluiden tuottamista jatketaan droonihälytysten aikana. Kriittisimmät palvelut,…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.