Nimipäivä:
Alma
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:17

Valtakunnansyyttäjä ei valita Auerin tuomiosta, ja YTHS aloittaa muutosneuvottelut irtisanomisista. Tulli takavarikoi miljoonia laittomia savukkeita.


Pääministeri Orpo lupaa säilyttää sunnuntaikorvaukset

Aihesivu: Pääministeri Orpo lupaa säilyttää sunnuntaikorvaukset

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Pääministeri Petteri Orpo ilmoitti, ettei hän aio esittää leikkauksia työntekijöiden ylityö- tai sunnuntaikorvauksiin. Orpon mukaan Suomessa tulisi keskittyä parempien palkkojen maksamiseen, eikä korvauksia tule muuttaa. Tämä lausunto tuli esille eduskunnan kyselytunnilla, jossa keskusteltiin Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n ehdotuksista.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 28.5.2026 klo 17:37
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Pääministeri Petteri Orpo ilmoitti, ettei hän aio esittää leikkauksia työntekijöiden ylityö- tai sunnuntaikorvauksiin. Orpon mukaan Suomessa tulisi keskittyä parempien palkkojen maksamiseen, eikä korvauksia tule muuttaa. Tämä lausunto tuli esille eduskunnan kyselytunnilla, jossa keskusteltiin Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n ehdotuksista.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 17:37, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Ilta-Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pääministeri Orpo lupaa säilyttää sunnuntaikorvaukset • Hallituksessa kiistellään turpeen tukemisesta.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 28.5.2026 klo 17:37.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #PetteriOrpo, #Sunnuntaikorvaus, #Työntekijä.

Selkokielinen yhteenveto

Orpo ei leikkaa sunnuntaikorvauksia

Pääministeri Petteri Orpo sanoi, ettei hän aio leikata työntekijöiden sunnuntaikorvauksia. Hän uskoo, että Suomessa pitäisi maksaa parempia palkkoja. Orpo kertoi asiasta eduskunnan kyselytunnilla. Keskustelu alkoi, kun EK ehdotti leikkauksia korvauksiin.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia.
Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä.
Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.