Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kuopion torin kesäkirppikset on peruttu tälle vuodelle. Syynä on torille rakennettava uusi esiintymislava, joka vie tilaa myyntipaikoilta. Torin tapahtumatoimintaan etsitään kuitenkin esiintyjiä ja ohjelmaa kesäksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kuopion torin kesäkirppikset on peruttu tälle vuodelle. Syynä on torille rakennettava uusi esiintymislava, joka vie tilaa myyntipaikoilta. Torin tapahtumatoimintaan etsitään kuitenkin esiintyjiä ja ohjelmaa kesäksi.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 16:29, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kuopion kesäkirppikset peruttu tänä vuonna.
Kuopion kesäkirppikset eivät ole tänä vuonna
Kuopion torilla ei järjestetä kesäkirppiksiä tänä vuonna. Tämä johtuu siitä, että torille rakennetaan uusi esiintymislava. Uusi lava vie tilaa myyntipaikoilta. Kesäksi etsitään kuitenkin esiintyjiä ja ohjelmaa torille.
Kuopion torin kesäkirppikset on peruttu tälle vuodelle. Syynä on torille rakennettava uusi esiintymislava, joka vie tilaa myyntipaikoilta. Torin tapahtumatoimintaan etsitään kuitenkin esiintyjiä ja ohjelmaa kesäksi.
Helsingin Puu-Käpylässä syttyi voimakas tulipalo, joka aiheutti runsaasti savua alueelle. Pelastuslaitos varoittaa asukkaita välttämään liikkumista lähialueella ja sulkemaan ikkunat sekä ovet. Henkilövahingoilta…
Kotimaa
Lappeenrannassa on kadonnut noin 80-vuotias mies, joka nähtiin viimeksi keskiviikkoiltana. Poliisi on käynnistänyt etsinnät ja pyytää havaintoja miehestä, joka on noin 175…
Kotimaa
Kelloniemen keskustaan on suunnitteilla uusi S-market, joka sijoittuu Kellolahdentien ja Touvitien kulmaan. Paikka on noin 300 metriä nykyisestä Salesta, joka aiotaan purkaa.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kuopio
Turun ydinkeskustan elinvoima on kasvanut viimeisten kolmen vuoden aikana. Myös useat muut kaupungit, kuten Helsinki ja Tampere, ovat vahvistuneet. Uudet liiketilat ja…
Kotimaa
Kuopion keskustan elinvoimaluku on kasvanut hieman viime vuosina, kertoo Elävät Kaupunkikeskustat ry. Laskennassa mukana olleista 29 kaupunkikeskustasta Kuopio on ainoa, jossa lauantaisin…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kuopio
Valtioneuvoston linna tyhjennetään henkilökunnasta peruskorjauksen ajaksi, joka kestää vuoteen 2030. Istunnot siirtyvät juhlahuoneistoon Eteläesplanadilla. Historiallisesti arvokkaat esineet siirretään Museoviraston huolehdittavaksi.
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.