Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kelloniemen keskustaan on suunnitteilla uusi S-market, joka sijoittuu Kellolahdentien ja Touvitien kulmaan. Paikka on noin 300 metriä nykyisestä Salesta, joka aiotaan purkaa. Kaavaluonnos on nyt nähtävillä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kelloniemen keskustaan on suunnitteilla uusi S-market, joka sijoittuu Kellolahdentien ja Touvitien kulmaan. Paikka on noin 300 metriä nykyisestä Salesta, joka aiotaan purkaa. Kaavaluonnos on nyt nähtävillä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 15:47, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Uusi S-market suunnitteilla Kelloniemeen.
Uusi S-market tulee Kelloniemeen
Kelloniemeen on tulossa uusi S-market. Se rakennetaan Kellolahdentien ja Touvitien kulmaan. Uuden kaupan paikka on lähellä nykyistä Saleta, joka puretaan. Kaavaluonnos on nyt nähtävillä.
Kelloniemen keskustaan on suunnitteilla uusi S-market, joka sijoittuu Kellolahdentien ja Touvitien kulmaan. Paikka on noin 300 metriä nykyisestä Salesta, joka aiotaan purkaa. Kaavaluonnos on nyt nähtävillä.
Lappeenrannassa on kadonnut noin 80-vuotias mies, joka nähtiin viimeksi keskiviikkoiltana. Poliisi on käynnistänyt etsinnät ja pyytää havaintoja miehestä, joka on noin 175…
Kotimaa
Turun ydinkeskustan elinvoima on kasvanut viimeisten kolmen vuoden aikana. Myös useat muut kaupungit, kuten Helsinki ja Tampere, ovat vahvistuneet. Uudet liiketilat ja…
Kotimaa
Kuopion keskustan elinvoimaluku on kasvanut hieman viime vuosina, kertoo Elävät Kaupunkikeskustat ry. Laskennassa mukana olleista 29 kaupunkikeskustasta Kuopio on ainoa, jossa lauantaisin…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kuopio
Kaksikerroksinen paritalo syttyi tuleen Käpylässä Helsingissä. Pelastuslaitos on käynnistänyt sammutustyöt, ja paikalla on useita pelastusyksiköitä. Tällä hetkellä ei ole tietoa henkilövahingoista, mutta…
Kotimaa
Valtioneuvoston linna tyhjennetään henkilökunnasta peruskorjauksen ajaksi, joka kestää vuoteen 2030. Istunnot siirtyvät juhlahuoneistoon Eteläesplanadilla. Historiallisesti arvokkaat esineet siirretään Museoviraston huolehdittavaksi.
Kotimaa
Kuopion kaupunkikuvan kehittämisestä on käyty vilkasta keskustelua. Asukkaat toivovat, että tulevat rakennukset sopisivat paremmin ympäristöönsä ja parantaisivat alueen viihtyisyyttä. Verkkokeskustelussa on nostettu…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kuopio
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.