Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
EU-ulkoministerit kokoontuivat Kyproksella keskustelemaan mahdollisista rauhanneuvotteluista Venäjän kanssa. Suomea edustaa ulkoministeri Elina Valtonen. Kokouksessa käsitellään myös Euroopan edustusta keskusteluissa Ukrainan sodan päättämiseksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
EU-ulkoministerit kokoontuivat Kyproksella keskustelemaan mahdollisista rauhanneuvotteluista Venäjän kanssa. Suomea edustaa ulkoministeri Elina Valtonen. Kokouksessa käsitellään myös Euroopan edustusta keskusteluissa Ukrainan sodan päättämiseksi.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 15:17, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa EU-ulkoministerit keskustelevat rauhanneuvotteluista.
EU-ministerit puhuvat rauhasta
EU:n ulkoministerit ovat koolla Kyproksella. He keskustelevat rauhanneuvotteluista Venäjän kanssa. Suomea edustaa ulkoministeri Elina Valtonen. Kokouksessa mietitään, kuka Eurooppaa edustaa neuvotteluissa Ukrainan sodasta. Kaja Kallas painotti, että tärkeämpää on päättää Euroopan tavoitteista.
EU-ulkoministerit kokoontuivat Kyproksella keskustelemaan mahdollisista rauhanneuvotteluista Venäjän kanssa. Suomea edustaa ulkoministeri Elina Valtonen. Kokouksessa käsitellään myös Euroopan edustusta keskusteluissa Ukrainan sodan päättämiseksi.
Italian jalkapallolegendat Andrea Pirlo ja Marco Materazzi osallistuivat Moskovassa järjestettyyn tapahtumaan, samalla kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Tapahtuma herätti kritiikkiä, sillä se nähtiin…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Ukraina
Suomen ulkoministeriö on kutsunut Venäjän suurlähettilään Pavel Kuznetsovin puhuteltavaksi. Tämä tapahtuu osana laajempaa EU:n ja muiden maiden toimintaa Venäjän uhkauksia ja hyökkäyksiä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Ukraina
Euroopan unioni varoittaa Venäjän asettamasta ansasta, joka liittyy Ukrainaa koskeviin rauhanneuvotteluihin. EU:n ulko- ja turvallisuuspolitiikan korkea edustaja Kaja Kallas korostaa, että EU:n…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #EU, #Ukraina
Suomen ulkoministeriö kutsui Venäjän Suomen-suurlähettilään puhutteluun Ukrainan tilanteen vuoksi. Ministeriö tuomitsi Venäjän uhkaukset ja iskut siviilejä kohtaan. Ulkoministeriö korosti, että Venäjä ei…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Ukraina
Euroopan johtajat miettivät rauhanneuvottelijaa Venäjän kanssa, mutta Kiovan pommitukset ovat keskeyttäneet keskustelut. Presidentti Alexander Stubbin nimi on noussut esiin mahdollisena neuvottelijana. EU-maat,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Ukraina
Lapin rajavartiosto selvittää valtionrajarikosta Inarin alueella. Epäilty ylitys tapahtui jalkaisin Norjasta Suomeen ja takaisin Venäjälle. Tutkinta on käynnissä.
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.