Nimipäivä:
Ossi, Ossian
22°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.


Turun keskustan elinvoima on vahvistunut

Aihesivu: Turun keskustan elinvoima on vahvistunut

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Turun ydinkeskustan elinvoima on kasvanut viimeisten kolmen vuoden aikana. Myös useat muut kaupungit, kuten Helsinki ja Tampere, ovat vahvistuneet. Uudet liiketilat ja ravintolat ovat lisääntyneet, ja keskustassa on hyvä tilanne asiakasvirtojen osalta.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 28.5.2026 klo 15:20
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Turun ydinkeskustan elinvoima on kasvanut viimeisten kolmen vuoden aikana. Myös useat muut kaupungit, kuten Helsinki ja Tampere, ovat vahvistuneet. Uudet liiketilat ja ravintolat ovat lisääntyneet, ja keskustassa on hyvä tilanne asiakasvirtojen osalta.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 15:20, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat, Hämeen Sanomat, Helsingin Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Turun keskustan elinvoima on vahvistunut • Hämeenlinnan keskustan elinvoima paranee • Helsingin keskustan elinvoima paranee.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 28.5.2026 klo 15:20.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Helsinki, #Keskusta, #Turku.

Selkokielinen yhteenveto

Turun keskustan tilanne paranee

Turun keskustan elinvoima on parantunut kolmen vuoden aikana. Muitakin kaupunkeja, kuten Helsinki ja Tampere, on vahvistunut. Uusia liikkeitä ja ravintoloita on tullut lisää. Tilanne on hyvä asiakasvirtojen suhteen.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi.
Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu.
Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.