Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Valtakunnansyyttäjä ei valita Auerin tuomiosta, ja YTHS aloittaa muutosneuvottelut irtisanomisista. Tulli takavarikoi miljoonia laittomia savukkeita.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus vangitsi 35-vuotiaan miehen epäiltynä murhasta ja tapon yrityksestä. Vangitseminen tapahtui Seinäjoen Kasperissa viime sunnuntaina tapahtuneen henkirikoksen vuoksi. Syyte asiassa on nostettava syyskuun 25. Päivään mennessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus vangitsi 35-vuotiaan miehen epäiltynä murhasta ja tapon yrityksestä. Vangitseminen tapahtui Seinäjoen Kasperissa viime sunnuntaina tapahtuneen henkirikoksen vuoksi. Syyte asiassa on nostettava syyskuun 25. Päivään mennessä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 14:59, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Iltalehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies vangittiin Kasperin murhasta • Murhista epäilty mies poliisisaatossa oikeuteen • Seinäjoen murhasta epäilty mies oikeuteen.
Mies vangittiin Kasperin murhasta
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus on vanginnut 35-vuotiaan miehen. Hän on epäiltynä murhasta ja tapon yrityksestä. Vangitseminen liittyy Seinäjoen Kasperissa tapahtuneeseen henkirikokseen. Poliisi sai hälytyksen sunnuntaina, kun kerrostalon pihalta löytyi loukkaantunut mies ja asunnosta eloton mies. Syyte on nostettava syyskuun 25. Päivään mennessä.
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus vangitsi 35-vuotiaan miehen epäiltynä murhasta ja tapon yrityksestä. Vangitseminen tapahtui Seinäjoen Kasperissa viime sunnuntaina tapahtuneen henkirikoksen vuoksi. Syyte asiassa on nostettava syyskuun 25. Päivään mennessä.
Seinäjoella viime sunnuntaina tapahtuneesta henkirikoksesta epäilty 35-vuotias mies tuotiin oikeuteen. Miestä syytetään murhasta ja murhan yrityksestä, ja hänet vaaditaan vangittavaksi. Epäilty on aiemmin tuomittu puukkohyökkäyksestä ja häntä epäillään…
Seinäjoella puukotuksesta epäilty 35-vuotias mies tuodaan oikeuden eteen. Poliisi epäilee hänen puukottaneen kahta miestä, joista toinen kuoli vammoihinsa. Mies on kytköksissä myös toiseen selvittämättömään henkirikokseen.
Pohjanmaan poliisi tutkii Seinäjoen Kasperissa tapahtunutta henkirikosta murhana. Epäilty on 35-vuotias mies, joka on otettu kiinni. Poliisin mukaan väkivalta oli raakaa ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #Seinäjoki, #Kasperi
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus antoi välituomion henkirikoksesta, jossa 45-vuotias mies syytetään raskaana olleen ex-vaimonsa murhasta. Mies ampui naista kolmesti rappukäytävässä, ja lasten kerrotaan olleen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Henkirikos, #Oikeus
Pitkän linjan poliisimies on saanut tuomion virkavelvollisuuden rikkomisesta, koska hän urkki salaisia tietoja poliisin tietojärjestelmästä. Satakunnan käräjäoikeus määräsi hänelle 15 päiväsakkoa, yhteensä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Rikos
Seinäjoen veriteon rikosnimike on koventunut, ja 35-vuotiasta miestä epäillään nyt murhasta. Poliisi vaatii vangitsemista todennäköisin syin epäiltynä murhasta ja tapon yrityksestä. Miehen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Seinäjoki, #Murha
Etelä-Pohjanmaan Alajärvellä mies uhkaili naapureitaan ja poliiseja kuula-aseella. Poliisi sai miehen kiinni, mutta käräjäoikeus ei vanginnut häntä. Tapaus on edelleen esitutkinnassa.
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii useita seksuaalirikoksia, jotka ovat kohdistuneet nuoriin naisiin Espoossa. Epäilty mies on seurannut uhrejaan joukkoliikenteessä ja rikokset ovat tapahtuneet iltaisin.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.