Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Savonlinnan Louhen perhesurmassa on nostettu syytteet neljästä murhasta ja tuhotyöstä. Kolme lasta ja heidän äitinsä kuolivat tulipalossa viime itsenäisyyspäivänä. Syytetty on lasten isä, joka kiistää syyllisyytensä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Savonlinnan Louhen perhesurmassa on nostettu syytteet neljästä murhasta ja tuhotyöstä. Kolme lasta ja heidän äitinsä kuolivat tulipalossa viime itsenäisyyspäivänä. Syytetty on lasten isä, joka kiistää syyllisyytensä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 14:04, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Syytteet neljästä murhasta Savonlinnassa.
Syytteet neljästä murhasta Savonlinnassa
Savonlinnassa on nostettu syytteet neljästä murhasta. Kolme pientä lasta ja heidän äitinsä kuolivat tulipalossa. Tapaus tapahtui viime vuoden itsenäisyyspäivänä. Syytetty on lasten isä, joka ei myönnä syyllisyyttään. Oikeudenkäynti alkaa kesäkuussa.
Savonlinnan Louhen perhesurmassa on nostettu syytteet neljästä murhasta ja tuhotyöstä. Kolme lasta ja heidän äitinsä kuolivat tulipalossa viime itsenäisyyspäivänä. Syytetty on lasten isä, joka kiistää syyllisyytensä.
Kaksikerroksinen paritalo syttyi tuleen Käpylässä Helsingissä. Pelastuslaitos on käynnistänyt sammutustyöt, ja paikalla on useita pelastusyksiköitä. Tällä hetkellä ei ole tietoa henkilövahingoista, mutta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Tasavallan presidentti Alexander Stubb vieraili Rovaniemellä ja pääsi Hornet-hävittäjän kyytiin. Hän jakoi kokemuksiaan viestipalvelu X:ssä, kiittäen hävittäjälentäjiä heidän työstään. Vierailun aikana Stubb…
Kotimaa
Lappeenrannassa on kadonnut noin 80-vuotias mies, joka nähtiin viimeksi keskiviikkoiltana. Poliisi on käynnistänyt etsinnät ja pyytää havaintoja miehestä, joka on noin 175…
Kotimaa
Espoon Kuitinkadulla syttyi keskiviikkoiltana tulipalo, johon hälytettiin seitsemän pelastuslaitoksen yksikköä. Palo saatiin sammutettua kello 21.10. Onnettomuudesta ei raportoitu henkilövahingoista.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Helsingin Kalasatamassa syttyi tulipalo, joka tuhosi kerrostalon katon. Palo alkoi parvekkeella olleesta kaasugrillistä ja levisi nopeasti. Kaikki 63 asuntoa ovat asuinkelvottomia, mutta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Oikeudenkäynnissä käsitellään törkeää ihmiskauppaa ja kiristystä. Syytetyt, 29-vuotias mies ja 27-vuotias nainen, kiistävät syytteet ja vaativat niiden hylkäämistä. Torstaina kuullaan asianomistaja ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oikeus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.