Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Valtakunnansyyttäjä ei valita Auerin tuomiosta, ja YTHS aloittaa muutosneuvottelut irtisanomisista. Tulli takavarikoi miljoonia laittomia savukkeita.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lapin rajavartiosto tutkii tapausta, jossa henkilö on ylittänyt rajan laittomasti Pohjois-Suomessa. Epäilty on kulkenut jalan Suomesta Venäjälle ja takaisin Norjaan. Henkilö on tällä hetkellä Norjan viranomaisten hallussa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lapin rajavartiosto tutkii tapausta, jossa henkilö on ylittänyt rajan laittomasti Pohjois-Suomessa. Epäilty on kulkenut jalan Suomesta Venäjälle ja takaisin Norjaan. Henkilö on tällä hetkellä Norjan viranomaisten hallussa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 13:26, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Epäilty ylitti rajan laittomasti • Epäilty ylitti rajan kolme kertaa • Epäilty laiton rajanylitys Inarissa.
Henkilö ylitti rajan luvatta
Lapin rajavartiosto tutkii tapausta, jossa henkilö on ylittänyt rajan luvatta. Hän on kulkenut jalan Suomesta Venäjälle ja sitten takaisin Norjaan. Tapahtuma on tapahtunut Muotkavaarassa. Henkilö on nyt Norjan viranomaisten hallussa.
Lapin rajavartiosto tutkii tapausta, jossa henkilö on ylittänyt rajan laittomasti Pohjois-Suomessa. Epäilty on kulkenut jalan Suomesta Venäjälle ja takaisin Norjaan. Henkilö on tällä hetkellä Norjan viranomaisten hallussa.
Lapin rajavartiosto tutkii laitonta rajanylitystä, jossa yksi henkilö ylitti Suomen ja Venäjän rajan jalkaisin. Epäilty ylitti ensin Norjasta Suomeen, sitten Suomesta Venäjälle ja palasi takaisin Norjaan. Henkilö on…
Inarissa on tapahtunut epäilty laiton rajanylitys Suomesta Venäjälle. Lapin rajavartiosto tutkii tapausta, jossa yksi henkilö ylitti rajan jalan. Henkilö on tällä hetkellä Norjan viranomaisten hallussa.
Venäläisen sotilasilma-aluksen epäillään loukanneen Suomen ilmatilaa keskiviikkona. Loukkaus tapahtui ukkosta väistettäessä Suomenlahdella Porkkalan edustalla. Ilmavoimat reagoi tilanteeseen operatiivisella lennolla.
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Suomen ulkoministeriö kutsui Venäjän Suomen-suurlähettilään puhutteluun Ukrainan tilanteen vuoksi. Ministeriö tuomitsi Venäjän uhkaukset ja iskut siviilejä kohtaan. Ulkoministeriö korosti, että Venäjä ei…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Norjan kuningatar Sonja on joutunut sairaalaan sydänvaivojen takia. Hän kärsii eteisvärinästä ja sydämen vajaatoiminnasta, ja on tarkkailussa Oslossa sijaitsevassa Rikshospitalet-sairaalassa. Kuningattaren kerrottiin…
Ulkomaat
Laosissa viisi luolaan jäänyttä kullanetsijää on löydetty elossa ja turvassa. Kahta muuta etsittiin vielä keskiviikkoiltana. Pelastustyöt ovat kestäneet jo viikon, ja aikaa…
Ulkomaat
Liettua on päättänyt tilata suomalaiselta Patrialta 936 panssaroitua ajoneuvoa. Kauppa liittyy CAVS-ajoneuvohankkeeseen, jonka tavoitteena on kehittää nykyaikainen 6x6-panssaroitu ajoneuvojärjestelmä. Presidentti Gitanas Nausėda…
Ulkomaat
Britannian GCHQ:n johtaja Anne Keast-Butler ilmoitti, että lähes 500 000 venäläissotilasta on kuollut Ukrainan sodassa helmikuusta 2022 lähtien. Ukraina on arvioinut Venäjän…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.