Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin Puu-Käpylässä syttyi voimakas tulipalo, joka aiheutti runsaasti savua alueelle. Pelastuslaitos varoittaa asukkaita välttämään liikkumista lähialueella ja sulkemaan ikkunat sekä ovet. Henkilövahingoilta on kuitenkin vältytty, mutta vahinkojen arvioidaan olevan suuria.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin Puu-Käpylässä syttyi voimakas tulipalo, joka aiheutti runsaasti savua alueelle. Pelastuslaitos varoittaa asukkaita välttämään liikkumista lähialueella ja sulkemaan ikkunat sekä ovet. Henkilövahingoilta on kuitenkin vältytty, mutta vahinkojen arvioidaan olevan suuria.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 16:08, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Voimakas palo Helsingin Puu-Käpylässä • Puutalo syttyi tuleen Helsingissä • Tulipalo syttyi asuintalon kuistilla.
Voimakas tulipalo Puu-Käpylässä
Helsingin Puu-Käpylässä on syttynyt voimakas tulipalo. Pelastuslaitos varoittaa savusta ja kehottaa asukkaita pysymään poissa alueelta. Ikkunat ja ovet kannattaa sulkea savun vuoksi. Henkilövahingoilta on vältytty, mutta vahinkoja tulee paljon.
Helsingin Puu-Käpylässä syttyi voimakas tulipalo, joka aiheutti runsaasti savua alueelle. Pelastuslaitos varoittaa asukkaita välttämään liikkumista lähialueella ja sulkemaan ikkunat sekä ovet. Henkilövahingoilta on kuitenkin vältytty, mutta vahinkojen arvioidaan…
Kaksikerroksinen paritalo syttyi tuleen Käpylässä Helsingissä. Pelastuslaitos on käynnistänyt sammutustyöt, ja paikalla on useita pelastusyksiköitä. Tällä hetkellä ei ole tietoa henkilövahingoista, mutta savua on runsaasti.
Helsingin Käpylässä syttyi tulipalo asuintalon kuistilla, kertoo pelastuslaitos. Paikalla on useita pelastusyksiköitä ja sammutustyöt ovat käynnissä. Ratikkaliikenne on keskeytetty Pohjolankadun kohdalla.
Helsingin Käpylässä on syttynyt rakennuspalon vuoksi sammutustyöt. Pelastuslaitos on paikalla useiden pelastusyksiköiden kanssa, ja ensihoito on hälytetty avuksi. Liikenne on häiriintynyt alueella, ja raitiovaunuliikenne on keskeytetty.
Helsingin Käpylässä on syttynyt tulipalo asuintalon kuistilla. Pelastuslaitos on hälyttänyt paikalle useita yksiköitä ja ensihoidon. Sammutustyöt ovat käynnissä.
Kalasataman kerrostalopalo levisi nopeasti neljännen kerroksen parvekkeelta katolle. Pelastuslaitos osallistui sammuttamiseen 88 pelastajan voimin, mutta talon asunnot ovat nyt asuinkelvottomia. Palotutkinta keskittyy…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Tulipalo
Helsingin Kalasatamassa tapahtuneessa kerrostalopalossa oli erityispiirteitä, jotka mahdollistivat sen nopean leviämisen. Pelastuslaitoksen mukaan palo eteni nopeasti, koska huoneiston ovi oli auki rappukäytävään,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Pelastuslaitos
Helsingin Kalasatamassa syttyi tulipalo, joka tuhosi kerrostalon katon. Palo alkoi parvekkeella olleesta kaasugrillistä ja levisi nopeasti. Kaikki 63 asuntoa ovat asuinkelvottomia, mutta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Tulipalo
Turun ydinkeskustan elinvoima on kasvanut viimeisten kolmen vuoden aikana. Myös useat muut kaupungit, kuten Helsinki ja Tampere, ovat vahvistuneet. Uudet liiketilat ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Kotkassa syttyi tulipalo, joka tuhosi lähes kokonaan kaksikerroksisen omakotitalon. Perhe herätettiin naapurilta, ja henkilövahingoilta vältyttiin. Pelastuslaitos on rajannut palon leviämisen muihin taloihin,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Kotkassa syttyi tulipalo, joka tuhosi omakotitalon. Naapuri kuuli pamauksen ja herätti talossa olleet neljä henkilöä, jotka pääsivät ulos. Pelastuslaitoksen sammutustyöt jatkuvat, ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.