Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
EU:n ulkopolitiikan korkea edustaja Kaja Kallas väitti, että Yhdysvallat on vetänyt diplomaattinsa Kiovasta. Ukrainan viranomaiset ja Yhdysvaltain suurlähetystö ovat kiistäneet tämän väitteen. Kallaksen mukaan kaikki muut EU-maat ovat kuitenkin pysyneet paikalla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
EU:n ulkopolitiikan korkea edustaja Kaja Kallas väitti, että Yhdysvallat on vetänyt diplomaattinsa Kiovasta. Ukrainan viranomaiset ja Yhdysvaltain suurlähetystö ovat kiistäneet tämän väitteen. Kallaksen mukaan kaikki muut EU-maat ovat kuitenkin pysyneet paikalla.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 11:21, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kallas väittää Yhdysvaltojen vetäneen diplomaattinsa • Kallas väittää Yhdysvaltojen vetäneen diplomaattinsa Kiovasta.
Kallas sanoo USA:n vetäneen diplomaattinsa
Kaja Kallas sanoo, että Yhdysvallat on vienyt diplomaattinsa pois Kiovasta. Tämä on kuitenkin kiistetty Ukrainan ja USA:n taholta. Kallaksen mukaan kaikki muut EU-maat ovat jääneet Kiovaan. Hän mainitsi, että vain yksi suurlähetystö on lähtenyt.
EU:n ulkopolitiikan korkea edustaja Kaja Kallas väitti, että Yhdysvallat on vetänyt diplomaattinsa Kiovasta. Ukrainan viranomaiset ja Yhdysvaltain suurlähetystö ovat kiistäneet tämän väitteen. Kallaksen mukaan kaikki muut EU-maat ovat…
EU:n ulkopolitiikan korkea edustaja Kaja Kallas väitti, että Yhdysvallat on vetänyt diplomaattinsa pois Kiovasta. Ukrainan viranomaiset ja Yhdysvaltain suurlähetystö ovat kiistäneet tämän väitteen. Kallaksen mukaan kaikki muut EU-maat…
Euroopan unioni varoittaa Venäjän asettamasta ansasta, joka liittyy Ukrainaa koskeviin rauhanneuvotteluihin. EU:n ulko- ja turvallisuuspolitiikan korkea edustaja Kaja Kallas korostaa, että EU:n…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #KajaKallas, #EU
EU-maiden ulkoministerit kokoontuvat tänään Kyproksen Limassolissa. Kokouksessa käsitellään Ukrainan sodan lopettamista ja sen geopoliittisia vaikutuksia. Suomea edustaa ulkoministeri Elina Valtonen, ja keskusteluissa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #EU
Ulkoministeri Elina Valtosen mukaan presidentti Alexander Stubb olisi erinomainen valinta Euroopan Ukraina-neuvottelijaksi. Valtosen mukaan tärkeintä on kuitenkin löytää keino, jolla Ukrainan sota…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #EU
Suomen ulkoministeriö on kutsunut Venäjän suurlähettilään Pavel Kuznetsovin puhuteltavaksi. Tämä tapahtuu osana laajempaa EU:n ja muiden maiden toimintaa Venäjän uhkauksia ja hyökkäyksiä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #EU
Yhdysvallat on toteuttanut uusia ilmaiskuja Iraniin, erityisesti Hormuzinsalmen alueella. Iskujen kohteena oli sotilaskohde, joka uhkasi Yhdysvaltain joukkoja ja meriliikennettä. Samalla Yhdysvallat ampui…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Suomen ulkoministeriö kutsui Venäjän Suomen-suurlähettilään puhutteluun Ukrainan tilanteen vuoksi. Ministeriö tuomitsi Venäjän uhkaukset ja iskut siviilejä kohtaan. Ulkoministeriö korosti, että Venäjä ei…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.