Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii kahta tapausta, joissa epäillään Valko-Venäjän järjestämää ihmisten salakuljetusta Eurooppaan. SpaceX on onnistuneesti laukaisemassa Starship-avaruusaluksensa 13.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
UPM ja Sappi ovat solmineet sopimuksen graafisten paperien yhteisyrityksen perustamisesta. Yhteisyritys yhdistää UPM:n ja Sappin liiketoiminnat, ja sen arvo on 1420 miljoonaa euroa. Yhdistämisestä odotetaan 100 miljoonan euron säästöjä vuodessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
UPM ja Sappi ovat solmineet sopimuksen graafisten paperien yhteisyrityksen perustamisesta. Yhteisyritys yhdistää UPM:n ja Sappin liiketoiminnat, ja sen arvo on 1420 miljoonaa euroa. Yhdistämisestä odotetaan 100 miljoonan euron säästöjä vuodessa.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 11:18, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Maaseudun Tulevaisuus, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa UPM ja Sappi perustavat yhteisyrityksen • UPM ja Sappi perustavat yhteisyrityksen • UPM ja Sappi perustavat yhteisyrityksen.
UPM ja Sappi tekevät yhteisyrityksen
UPM ja Sappi tekevät yhteisyrityksen graafisista papereista. Yhteisyritys yhdistää UPM:n ja Sappin liiketoiminnat. Yhteisyrityksen arvo on 1420 miljoonaa euroa. Säästöjä odotetaan tulevan 100 miljoonaa euroa vuodessa.
UPM ja Sappi ovat solmineet sopimuksen graafisten paperien yhteisyrityksen perustamisesta. Yhteisyritys yhdistää UPM:n ja Sappin liiketoiminnat, ja sen arvo on 1420 miljoonaa euroa. Yhdistämisestä odotetaan 100 miljoonan euron…
UPM ja Sappi ovat vahvistaneet yhteisyrityksen rakentamisen. Helsingin pörssi avautui laskussa, ja sijoittajien usko Iranin kriisin pikaiseen ratkeamiseen on heikentynyt. Öljyn hinta ja korot ovat nousussa, mikä vaikuttaa…
UPM ja Sappi ovat allekirjoittaneet sopimuksen graafisten paperien yhteisyrityksestä. Yhteisyrityksessä yhdistyvät UPM Communications Papers ja Sappin Euroopan graafisten paperien liiketoiminta. Sopimus vaatii vielä Sappin omistajien ja viranomaisten hyväksynnän.
UPM ja Sappi ovat solmineet sopimuksen graafisten paperien yhteisyrityksestä. Yhteisyrityksessä yhdistyvät UPM Communications Papers ja Sappin Euroopan liiketoiminta. Sopimus vaatii vielä hyväksynnät Sappin omistajilta ja viranomaisilta.
UPM ja Sappi ovat vahvistaneet graafisten paperien yhteisyrityksen perustamisen. Yhteisyritys kattaa UPM Communication Papers -liiketoiminnan ja Sappin Euroopan graafisten paperien liiketoiminnan. Osapuolet omistavat yrityksen tasan 50/50 suhteessa.
Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV on paljastanut suomalaisen marjakartellin, jossa suurimmat yhtiöt ovat sopineet marjanpoimijoille maksettavista korvauksista. Kartellitoiminta on laitonta ja se on…
Talous
Kemira on päättänyt vähentää 21 tehtävää Suomessa osana muutosneuvotteluja. Maailmanlaajuisesti yhtiö aikoo karsia yli 120 tehtävää, mikä tuo noin 15 miljoonan euron…
Talous
Terveystalo on päättänyt karsia henkilöstöään muutosneuvottelujen jälkeen. Yhteensä noin 85 työtehtävää päättyy, ja 34 työntekijää lomautetaan toistaiseksi. Lisäksi 389 työntekijää lomautetaan kahdeksi…
Talous
Summa Defencen taloudellinen tilanne heikkenee, ja yhtiön varat riittävät vain kahdeksi kuukaudeksi. Yritys on yrittänyt myydä tytäryhtiöitään selvitäkseen, mutta sen tulevaisuus on…
Talous
Islanti on ohittanut Sveitsin maailman kalleimpana valtiona, kertoo islantilainen ammattiliitto Viskan. Hinnat Islannissa ovat noin kolme prosenttia korkeammat kuin Sveitsissä. Hintojen nousu…
Talous
Tulli on takavarikoinut noin viisi miljoonaa laittomasti Suomeen tuotuja savukkeita. Kaksi latvialaista kuljetusyritystä epäillään tuoneen savukkeita kaupallisten kylmäkuljetusten mukana. Toiminnalla on vältelty…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.