Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Berliinissä on tapahtunut onnettomuus, jossa auto ajautui ihmisjoukkoon Pride-tapahtuman lähellä. Qstock-festivaali aiheutti poliisille noin 130 tehtävää viikonlopun aikana.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Varsinais-Suomen käräjäoikeus hylkäsi Anneli Auerin ja Jens Ihlen seksuaalirikossyytteet. Oikeus katsoi, että lasten aiemmat kertomukset olivat epäuskottavia ja ristiriidassa muun todistelun kanssa. Syyttäjä ilmoitti tyytymättömyydestään tuomioon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Varsinais-Suomen käräjäoikeus hylkäsi Anneli Auerin ja Jens Ihlen seksuaalirikossyytteet. Oikeus katsoi, että lasten aiemmat kertomukset olivat epäuskottavia ja ristiriidassa muun todistelun kanssa. Syyttäjä ilmoitti tyytymättömyydestään tuomioon.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 10:32, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Auer ja Ihle syyttömiä seksuaalirikoksiin.
Auer ja Ihle ovat syyttömiä
Käräjäoikeus hylkäsi Anneli Auerin ja Jens Ihlen syytteet seksuaalirikoksista. Oikeus totesi, että lasten kertomukset eivät olleet luotettavia. Aiemmat puheet teoista olivat epäuskottavia. Syyttäjä oli eri mieltä tuomiosta.
Varsinais-Suomen käräjäoikeus hylkäsi Anneli Auerin ja Jens Ihlen seksuaalirikossyytteet. Oikeus katsoi, että lasten aiemmat kertomukset olivat epäuskottavia ja ristiriidassa muun todistelun kanssa. Syyttäjä ilmoitti tyytymättömyydestään tuomioon.
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii useita seksuaalirikoksia, jotka ovat kohdistuneet nuoriin naisiin Espoossa. Epäilty mies on seurannut uhrejaan joukkoliikenteessä ja rikokset ovat tapahtuneet iltaisin.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Seksuaalirikos
Satakunnassa työskentelevä poliisimies on pidätetty virastaan seksuaalirikosepäilyn takia. Epäilty rikos olisi tapahtunut miehen sivutyössä, mutta tarkempia tietoja ei ole julkistettu. Poliisin pidättäminen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Seksuaalirikos
Matthew Perryn henkilökohtainen avustaja on saanut yli kolmen vuoden vankeustuomion. Oikeus totesi, että avustaja osallistui näyttelijän kuolemaan piikittämällä hänelle toistuvasti ketamiinia. Tämä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oikeus
Helsingin käräjäoikeus antaa tänään tuomion Vantaan Korson tuhopoltosta, jossa kahta teini-ikäistä syytetään murhan yrityksestä. Syyttäjät väittävät, että pojat yrittivät surmata ihmisen sytyttämällä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oikeus
Pohjanmaan poliisi tutkii Seinäjoen Kasperissa tapahtunutta henkirikosta murhana. Epäilty on 35-vuotias mies, joka on otettu kiinni. Poliisin mukaan väkivalta oli raakaa ja…
Rikos
Etelä-Pohjanmaan Alajärvellä mies uhkaili naapureitaan ja poliiseja kuula-aseella. Poliisi sai miehen kiinni, mutta käräjäoikeus ei vanginnut häntä. Tapaus on edelleen esitutkinnassa.
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.