Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kansliapäälliköt esittävät, että Suomen kuntien määrää tulisi vähentää, sillä pienimmät kunnat eivät selviydy tehtävistään väestön ikääntyessä ja väkiluvun…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ilmalämpöpumpun väärä asennus voi johtaa suuriin kustannuksiin, varoittaa OP. Yhtiön mukaan asennusvirheet ovat yleisiä ja voivat aiheuttaa laiterikkoja tai vuotoja. Vahinkotilastoissa on nähtävissä, että huonosti asennettu pumppu voi aiheuttaa kalliita seurauksia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ilmalämpöpumpun väärä asennus voi johtaa suuriin kustannuksiin, varoittaa OP. Yhtiön mukaan asennusvirheet ovat yleisiä ja voivat aiheuttaa laiterikkoja tai vuotoja. Vahinkotilastoissa on nähtävissä, että huonosti asennettu pumppu voi aiheuttaa kalliita seurauksia.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 11:06, pääluokka Asuminen.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Yleinen virhe ilmalämpöpumpun kanssa voi maksaa tuhansia euroja • Ilmalämpöpumpun asennusvirhe voi aiheuttaa tuhansien eurojen vesivahingon kotiin.
Yleinen virhe ilmalämpöpumpun kanssa voi maksaa tuhansia euroja
Ilmalämpöpumpun väärä asennus voi maksaa paljon rahaa. OP varoittaa, että virheet ovat yleisiä. Jos pumppu on asennettu huonosti, se voi rikkoa laitteita tai aiheuttaa vuotoja. Tämä voi johtaa kalliisiin korvauksiin.
Ilmalämpöpumpun väärä asennus voi johtaa suuriin kustannuksiin, varoittaa OP. Yhtiön mukaan asennusvirheet ovat yleisiä ja voivat aiheuttaa laiterikkoja tai vuotoja. Vahinkotilastoissa on nähtävissä, että huonosti asennettu pumppu voi…
Ilmalämpöpumpun väärä asennus voi johtaa merkittäviin vesivahinkoihin, jopa tuhansien eurojen kustannuksiin. Pohjola Vakuutuksen mukaan yleisiä virheitä ovat muun muassa väärin ohjattu kondenssivesi ja puutteelliset läpiviennit. Asennustyö kannattaa aina…
JM Suomi aloittaa luksusasuntojen rakentamisen Espoon Westendiin. Kohteeseen tulee 34 asuntoa kahteen rakennukseen, ja rakentaminen alkaa elokuussa 2023. Asuntojen koot vaihtelevat 60…
Asuminen
Rovaniemen kaupunki kerää asukkaidensa mielipiteitä korkeasta rakentamisesta strategisen yleiskaavan valmistelun tueksi. Asukkaita kutsutaan keskustelemaan aiheesta tiistaina 26.5. Kauppakeskus Revontulessa kello 13–17.
Asuminen
Asumistukeen vaikuttaa ruokakunnan varallisuus. Yhden aikuisen ruokakunnassa raja on 10 000 euroa, ja kahden tai useamman aikuisen ruokakunnassa 20 000 euroa. Jos…
Asuminen
Lempäälän Saikantalo on esimerkki nykyaikaisista kouluista, joissa akustiikka ja valaistus tukevat oppimista. Rakennus yhdistää päiväkodin ja alakoulun, ja se tarjoaa joustavia tiloja…
Asuminen
Suomessa arvioidaan, että lähes 30 prosenttia asuntokannasta vapautuu seuraavan 20 vuoden aikana väestön ikääntymisen vuoksi. Tämä ilmiö vaikuttaa erityisesti suurten kaupunkien ulkopuolelle,…
Asuminen
Suomessa lähes 30 prosenttia asunnoista vapautuu markkinoille seuraavan 20 vuoden aikana, kun iäkkäät omistajat siirtyvät hoitokoteihin tai kuolevat. Erityisesti Itä-Suomi ja pienet…
Asuminen
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.