Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lapin käräjäoikeudessa käynnistyi RoPS-oikeudenkäynnin viimeinen käsittelypäivä. Tänään kuullaan vielä yksi todistaja, jonka jälkeen osapuolet esittävät loppulausuntonsa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lapin käräjäoikeudessa käynnistyi RoPS-oikeudenkäynnin viimeinen käsittelypäivä. Tänään kuullaan vielä yksi todistaja, jonka jälkeen osapuolet esittävät loppulausuntonsa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 09:44, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa RoPS-oikeudenkäynnissä viimeinen käsittelypäivä.
RoPS-oikeudenkäynnissä on viimeinen päivä
RoPS-joukkueen oikeudenkäynnissä on tänään viimeinen käsittelypäivä. Käräjäoikeudessa kuullaan vielä yksi todistaja. Sen jälkeen kaikki osapuolet antavat loppulausuntonsa.
Lapin käräjäoikeudessa käynnistyi RoPS-oikeudenkäynnin viimeinen käsittelypäivä. Tänään kuullaan vielä yksi todistaja, jonka jälkeen osapuolet esittävät loppulausuntonsa.
RoPS-käräjät jatkuvat Lapin käräjäoikeudessa, jossa kuullaan osapuolia ja todistajia. Istunto alkaa kirjallisten todisteiden käsittelyllä, joka jäi kesken edellisessä päivässä.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #RoPS, #LapinKäräjäoikeus
RoPS:n oikeudenkäynnissä käsiteltiin seuran hyväksi tehtyä työtä, mutta riita syntyi toimitusjohtajan palkasta. Oikeudenkäynnin puheenjohtaja päätti keskeyttää istunnon uusien tietojen vuoksi. Osapuolet saavat…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #RoPS, #Oikeudenkäynti
Tasavallan presidentti Alexander Stubb vieraili Rovaniemellä ja pääsi Hornet-hävittäjän kyytiin. Hän jakoi kokemuksiaan viestipalvelu X:ssä, kiittäen hävittäjälentäjiä heidän työstään. Vierailun aikana Stubb…
Kotimaa
Lappeenrannassa on kadonnut noin 80-vuotias mies, joka nähtiin viimeksi keskiviikkoiltana. Poliisi on käynnistänyt etsinnät ja pyytää havaintoja miehestä, joka on noin 175…
Kotimaa
Lahdessa leikkipuistosta löydettiin tiistaina kuollut mies. Päiväkodin työntekijät tekivät löydön, ja asiasta on uutisoitu laajasti. Poliisi tutkii tapausta.
Kotimaa
Lapin käräjäoikeudessa käsitellään yhä enemmän kiireellisiä rikosasioita. Laamanni Janika Kaski kertoo, että syyteoikeuden vanhenemisia tapahtuu vähän suhteessa juttumääriin. Vanhenemisten syyt eivät useinkaan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #LapinKäräjäoikeus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.