Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Turun vankilan laajennuksen peruskivi muurataan tänään. Laajennus tuo tilat 143 vangille ja se otetaan käyttöön alkuvuodesta 2028. Vankilan kokonaiskapasiteetti nousee noin 400 vankiin, mikä tekee siitä yhden Suomen suurimmista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Turun vankilan laajennuksen peruskivi muurataan tänään. Laajennus tuo tilat 143 vangille ja se otetaan käyttöön alkuvuodesta 2028. Vankilan kokonaiskapasiteetti nousee noin 400 vankiin, mikä tekee siitä yhden Suomen suurimmista.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 08:18, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Turun vankilan laajennuksen peruskivi muurataan.
Turun vankilan peruskivi muurataan
Turun vankilan laajennuksen peruskivi muurataan tänään. Uusi osa tulee tiloihin 143 vangille. Se avataan alkuvuodesta 2028. Vankilan koko kasvaa noin 400 vankiin. Laajennus valmistuu marraskuussa 2027.
Turun vankilan laajennuksen peruskivi muurataan tänään. Laajennus tuo tilat 143 vangille ja se otetaan käyttöön alkuvuodesta 2028. Vankilan kokonaiskapasiteetti nousee noin 400 vankiin, mikä tekee siitä yhden Suomen…
Tasavallan presidentti Alexander Stubb vieraili Rovaniemellä ja pääsi Hornet-hävittäjän kyytiin. Hän jakoi kokemuksiaan viestipalvelu X:ssä, kiittäen hävittäjälentäjiä heidän työstään. Vierailun aikana Stubb…
Kotimaa
Lappeenrannassa on kadonnut noin 80-vuotias mies, joka nähtiin viimeksi keskiviikkoiltana. Poliisi on käynnistänyt etsinnät ja pyytää havaintoja miehestä, joka on noin 175…
Kotimaa
Lahdessa leikkipuistosta löydettiin tiistaina kuollut mies. Päiväkodin työntekijät tekivät löydön, ja asiasta on uutisoitu laajasti. Poliisi tutkii tapausta.
Kotimaa
Turun hallinto-oikeus on päättänyt kieltää romanialaisten telakkatyöläisten majoittamisen omakotitaloissa. Tämä päätös kumoaa aiemman luvan majoitustoiminnalle, ja se perustuu naapurin esittämään valitukseen. Kiista…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Turku
Turun keskustan rakennuskorkeuksista ei ole vielä tehty päätöksiä. Apulaispormestari Sini Ruohonen kritisoi vanhan näköisten rakennusten suunnittelua. Kaupungin kehityksessä tarvitaan selkeämpiä suuntaviivoja.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Turku
Valtioneuvoston linna tyhjennetään henkilökunnasta peruskorjauksen ajaksi, joka kestää vuoteen 2030. Istunnot siirtyvät juhlahuoneistoon Eteläesplanadilla. Historiallisesti arvokkaat esineet siirretään Museoviraston huolehdittavaksi.
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.