Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kansliapäälliköt esittävät, että Suomen kuntien määrää tulisi vähentää, sillä pienimmät kunnat eivät selviydy tehtävistään väestön ikääntyessä ja väkiluvun…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Matias Vanhanen onnistui maalinteossa Memorial Cupissa, kun Everett Silvertips voitti Kelowna Rocketsin 4–0. Vanhanen teki ottelussa toisen erän alussa 3–0-johtomaalin. Silvertips varmisti voitollaan turnauksen runkosarjan kakkossijan ja kohtaa seuraavaksi Chicoutimi Sagueneensin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Matias Vanhanen onnistui maalinteossa Memorial Cupissa, kun Everett Silvertips voitti Kelowna Rocketsin 4–0. Vanhanen teki ottelussa toisen erän alussa 3–0-johtomaalin. Silvertips varmisti voitollaan turnauksen runkosarjan kakkossijan ja kohtaa seuraavaksi Chicoutimi Sagueneensin.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 07:22, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Matias Vanhanen teki maalin Memorial Cupissa • Matias Vanhanen teki maalin Memorial Cupissa • Matias Vanhanen teki maalin Memorial Cupissa.
Vanhanen teki maalin Memorial Cupissa
Matias Vanhanen teki maalin Memorial Cupissa. Hänen joukkueensa, Everett Silvertips, voitti Kelowna Rocketsin 4–0. Vanhanen teki maalin toisen erän alussa. Silvertips pääsi turnauksen välieriin ja kohtaa Chicoutimi Sagueneensin. Voittaja pääsee finaaliin.
Matias Vanhanen onnistui maalinteossa Memorial Cupissa, kun Everett Silvertips voitti Kelowna Rocketsin 4–0. Vanhanen teki ottelussa toisen erän alussa 3–0-johtomaalin. Silvertips varmisti voitollaan turnauksen runkosarjan kakkossijan ja kohtaa…
Matias Vanhanen onnistui maalinteossa Memorial Cupissa, kun Everett Silvertips voitti Kelowna Rocketsin 4–0. Vanhanen teki ottelussa toisen erän alussa 3–0-johtomaalin. Silvertips eteni voitollaan turnauksen välieriin, jossa se kohtaa…
Matias Vanhanen onnistui maalinteossa Memorial Cupissa, kun Everett Silvertips voitti Kelowna Rocketsin 4–0. Vanhanen teki toisen erän alussa 3–0-johtomaalin ja on nyt iskenyt kolme maalia turnauksessa. Silvertips varmisti…
Matias Vanhanen, 18, saavutti merkittävän virstanpylvään Kanadassa pelaamalla erinomaisesti WHL:ssä. Hän teki 62 runkosarjaottelussa tehot 21+66, mikä riitti syöttöpörssin kakkossijaan ja rikkoi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MatiasVanhanen, #EverettSilvertips
Kitchener Rangers voitti kolme joukkuetta Kanadan juniorijääkiekon finaaliturnauksessa ja eteni loppuotteluun. Joukkueen valmentaja Jussi Ahokas totesi pelin olleen vaikeaa, mutta voittoja tuli.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MemorialCup
Kitchener Rangersin valmentaja Jussi Ahokas kritisoi Jordan Tourignyn törkeää tekoa Memorial Cup -ottelussa. Tourigny potki Christian Humphreyn luistinta, mikä johti hänen ulosajamiseensa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MemorialCup
KooKoon entinen kapteeni Otto Paajanen siirtyy TPS:ään jääkiekon SM-liigassa. Paajanen solmi turkulaisseuran kanssa kahden vuoden sopimuksen ja on innoissaan uudesta mahdollisuudestaan. Samalla…
Jääkiekko
Suomi hävisi Sveitsille MM-kisojen puolivälierässä 4–2. Tappio tarkoittaa, että lohkon kärkipaikka meni Sveitsille, mutta Suomi jatkaa turnauksessa. Unelma maailmanmestaruudesta on yhä elossa.
Jääkiekko
Ruotsi voitti Slovakian jääkiekon MM-ottelussa 4–2. Ottelun lopussa tunteet kuohuivat, kun Ruotsin Oliver Ekman-Larsson ja Slovakian Kristian Pospisil riitelivät. Ekman-Larsson laukoi kiekon…
Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.