Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kotkassa syttyi tulipalo, joka tuhosi omakotitalon. Naapuri kuuli pamauksen ja herätti talossa olleet neljä henkilöä, jotka pääsivät ulos. Pelastuslaitoksen sammutustyöt jatkuvat, ja syttymissyytä tutkitaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kotkassa syttyi tulipalo, joka tuhosi omakotitalon. Naapuri kuuli pamauksen ja herätti talossa olleet neljä henkilöä, jotka pääsivät ulos. Pelastuslaitoksen sammutustyöt jatkuvat, ja syttymissyytä tutkitaan.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 06:18, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Omakotitalo tuhoutui tulipalossa Kotkassa.
Omakotitalo tuhoutui tulipalossa Kotkassa
Kotkassa syttyi tulipalo, joka tuhosi omakotitalon. Naapuri kuuli ensin pamauksen ja herätti talossa olleet aikuiset ja lapset. He pääsivät ulos turvallisesti. Pelastuslaitos jatkaa sammutustöitä ja tutkii palon syytä.
Kotkassa syttyi tulipalo, joka tuhosi omakotitalon. Naapuri kuuli pamauksen ja herätti talossa olleet neljä henkilöä, jotka pääsivät ulos. Pelastuslaitoksen sammutustyöt jatkuvat, ja syttymissyytä tutkitaan.
Kotkassa Rastaantiellä palaa kaksikerroksinen omakotitalo, jossa asuu lapsiperhe. Palosta ilmoitettiin aamuyöllä, ja sammutustöihin osallistuu lähes 20 pelastuslaitoksen yksikköä. Palo ei ole levinnyt…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kotka, #Pelastuslaitos
Espoossa Kuitinkadulla syttyi tulipalo, joka tuhosi kokonaan huoneiston. Naapuriasuntoon tuli savuvahinkoja, ja kaksi henkilöä vietiin sairaalaan savun hengittämisen vuoksi. Pelastuslaitos jatkaa vahingontorjuntaa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Siilinjärvellä sijaitsevassa omakotitalossa syttyi tulipalo keskiviikkona iltakuudelta. Palo alkoi ylimmästä kerroksesta ja levisi kattorakenteisiin. Pelastuslaitos on purkanut kattorakenteita, mutta henkilövahingoilta on vältytty.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Kalasataman kerrostalopalo levisi nopeasti neljännen kerroksen parvekkeelta katolle. Pelastuslaitos osallistui sammuttamiseen 88 pelastajan voimin, mutta talon asunnot ovat nyt asuinkelvottomia. Palotutkinta keskittyy…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Tasavallan presidentti Alexander Stubb vieraili Rovaniemellä ja pääsi Hornet-hävittäjän kyytiin. Hän jakoi kokemuksiaan viestipalvelu X:ssä, kiittäen hävittäjälentäjiä heidän työstään. Vierailun aikana Stubb…
Kotimaa
Lappeenrannassa on kadonnut noin 80-vuotias mies, joka nähtiin viimeksi keskiviikkoiltana. Poliisi on käynnistänyt etsinnät ja pyytää havaintoja miehestä, joka on noin 175…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.