Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen ykkösvirkamiehet ovat laatineet suosituksia tuleville hallituksille. Suosituksissa korostuvat kuntien määrän karsinta ja julkisten palveluiden tarkastelu. Virkamiehet uskovat, että Suomella on hyvät edellytykset menestyä, mutta se vaatii vaikeita poliittisia päätöksiä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen ykkösvirkamiehet ovat laatineet suosituksia tuleville hallituksille. Suosituksissa korostuvat kuntien määrän karsinta ja julkisten palveluiden tarkastelu. Virkamiehet uskovat, että Suomella on hyvät edellytykset menestyä, mutta se vaatii vaikeita poliittisia päätöksiä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 07:00, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ykkösvirkamiesten suositukset hallitusneuvotteluille.
Virkamiehet antavat suosituksia hallituksille
Suomen ykkösvirkamiehet ovat antaneet suosituksia tuleville hallituksille. He ehdottavat, että kuntien määrää pitäisi vähentää ja julkiset palvelut tarkistaa. Virkamiehet uskovat, että Suomella on hyvät mahdollisuudet menestyä tulevaisuudessa. Tämä kuitenkin vaatii vaikeita päätöksiä ja ajoissa tehtyjä valintoja.
Suomen ykkösvirkamiehet ovat laatineet suosituksia tuleville hallituksille. Suosituksissa korostuvat kuntien määrän karsinta ja julkisten palveluiden tarkastelu. Virkamiehet uskovat, että Suomella on hyvät edellytykset menestyä, mutta se vaatii vaikeita…
Pääministeri Petteri Orpo ilmoitti hallituksen valmistelusta opaskirjasta, joka jaetaan suomalaisiin koteihin. Opas sisältää käytännön ohjeita drooniuhkiin varautumisesta sekä mahdollisesti muihin turvallisuusuhkiin. Hallitus…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomessa kansanedustajien rooli päätöksenteossa on kaventunut, kun valta on siirtynyt hallituksen sisäpiirille. Hallituksen sisäiset neuvottelut ovat yleistyneet, ja ministerien erityisavustajat vaikuttavat yhä…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi, #Hallitus
Hallitus aikoo kumota sikojen kastraatiokiellon, joka tuli voimaan Sanna Marinin hallituksen aikana. Maa- ja metsätalousvaliokunta tukee esitystä, joka tähtää sika-alan kustannusten vähentämiseen…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Hallitus
Suomi aikoo jatkaa käännytyslain voimassaoloa itärajan turvallisuustilanteen vuoksi. Sisäministeri Mari Rantanen kertoo, että lain jatkosta annetaan esitys eduskunnalle syyskuussa. Lain tarkoituksena on…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomi on yhdessä neljän muun EU-maan kanssa lähettänyt kirjeen Kyprokselle, jossa se protestoi EU-komission keskusjohtoiseksi katsottua energiaverkkopolitiikkaa vastaan. Maat, mukaan lukien Bulgaria,…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen hallitus aikoo jatkaa rajaturvallisuuslain voimassaoloa. Sisäministeri Mari Rantanen ilmoitti, että tilanne itärajalla on jännitteinen mutta vakaa. Laki tuli voimaan heinäkuussa 2024…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.