Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin Kalasatamassa lauantai-iltana syttynyt tulipalo johtui kaasugrillistä, joka säilyi melko ehjänä. Poliisi tutkii grillin, kaasuletkun ja niiden kiinnitysten mahdollisia vikoja. Tutkinta kestää vielä viikkoja, ja syttymissyyn selvittämisessä otetaan huomioon myös grillin käyttäjän toiminta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin Kalasatamassa lauantai-iltana syttynyt tulipalo johtui kaasugrillistä, joka säilyi melko ehjänä. Poliisi tutkii grillin, kaasuletkun ja niiden kiinnitysten mahdollisia vikoja. Tutkinta kestää vielä viikkoja, ja syttymissyyn selvittämisessä otetaan huomioon myös grillin käyttäjän toiminta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 06:10, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaasugrilli sytytti tulipalon Kalasatamassa.
Kaasugrilli sytytti tulipalon
Helsingin Kalasatamassa syttyi tulipalo, joka aiheutui kaasugrillistä. Grilli säilyi melko ehjänä, mutta poliisi tutkii sen osia tarkasti. Tutkinnassa selvitetään, oliko grillissä vikaa tai oliko käyttäjä huolimaton. Tutkimus kestää vielä viikkoja.
Helsingin Kalasatamassa lauantai-iltana syttynyt tulipalo johtui kaasugrillistä, joka säilyi melko ehjänä. Poliisi tutkii grillin, kaasuletkun ja niiden kiinnitysten mahdollisia vikoja. Tutkinta kestää vielä viikkoja, ja syttymissyyn selvittämisessä otetaan…
Lappeenrannassa on kadonnut noin 80-vuotias mies, joka nähtiin viimeksi keskiviikkoiltana. Poliisi on käynnistänyt etsinnät ja pyytää havaintoja miehestä, joka on noin 175…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Helsingin Kalasatamassa syttyi tulipalo, joka tuhosi kerrostalon katon. Palo alkoi parvekkeella olleesta kaasugrillistä ja levisi nopeasti. Kaikki 63 asuntoa ovat asuinkelvottomia, mutta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Lahdessa leikkipuistosta löydettiin tiistaina kuollut mies. Päiväkodin työntekijät tekivät löydön, ja asiasta on uutisoitu laajasti. Poliisi tutkii tapausta.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Helsingin poliisi pyytää havaintoja kadonneesta 28-vuotiaasta miehestä. Mies on nähty Vuosaaressa ja hänellä on päällään HIFK:n punainen takki tai huppari. Poliisi toivoo…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Helsingin Kalasatamassa tapahtunut tulipalo on pakottanut asukkaat evakkoon. Vuokra-asuntoyhtiö Lumo on onnistunut löytämään korvaavat asunnot noin puolille evakuoiduista. Korjaustöiden arvioidaan kestävän kuukausia,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Kalasataman kerrostalopalo levisi nopeasti neljännen kerroksen parvekkeelta katolle. Pelastuslaitos osallistui sammuttamiseen 88 pelastajan voimin, mutta talon asunnot ovat nyt asuinkelvottomia. Palotutkinta keskittyy…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.