Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Fitch vahvisti Suomen luottoluokituksen AA-tasolle, Norjassa tuhoisa tulipalo tuhosi yli sata asuntoa ja Helsingissä tapahtui puukotus, jossa iäkäs…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltain oikeusministeriö on aloittanut rikostutkinnan E. Jean Carrollia vastaan, joka syytti presidentti Donald Trumpia seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Tutkinta liittyy kahteen siviilioikeudenkäyntiin, joissa Carroll syytti Trumpia ahdistelusta ja kunnianloukkauksesta. Oikeusministeriö epäilee Carrollin antaneen väärän valan oikeudenkäynnissä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltain oikeusministeriö on aloittanut rikostutkinnan E. Jean Carrollia vastaan, joka syytti presidentti Donald Trumpia seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Tutkinta liittyy kahteen siviilioikeudenkäyntiin, joissa Carroll syytti Trumpia ahdistelusta ja kunnianloukkauksesta. Oikeusministeriö epäilee Carrollin antaneen väärän valan oikeudenkäynnissä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 04:38, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tutkinta Trumpia syyttäneestä naisesta.
Tutkinta Trumpia syyttäneestä naisesta
Yhdysvaltain oikeusministeriö tutkii E. Jean Carrollia. Hän syytti presidentti Donald Trumpia seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Tutkinta liittyy kahteen oikeusjuttuun, joissa hän syytti Trumpia. Oikeusministeriö epäilee, että Carroll antoi väärän valan.
Yhdysvaltain oikeusministeriö on aloittanut rikostutkinnan E. Jean Carrollia vastaan, joka syytti presidentti Donald Trumpia seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Tutkinta liittyy kahteen siviilioikeudenkäyntiin, joissa Carroll syytti Trumpia ahdistelusta ja kunnianloukkauksesta. Oikeusministeriö…
Yhdysvaltain oikeusministeriö on aloittanut rikostutkinnan E. Jean Carrollista. Tutkinnassa selvitetään, syyllistyikö Carroll väärään valaan kahdessa Trumpia vastaan nostamassaan siviilikanteessa. Carrollin lausuntojen taustalla…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #EJeanCarroll, #DonaldTrump
Norjan kuningatar Sonja on joutunut sairaalaan sydänvaivojen takia. Hän kärsii eteisvärinästä ja sydämen vajaatoiminnasta, ja on tarkkailussa Oslossa sijaitsevassa Rikshospitalet-sairaalassa. Kuningattaren kerrottiin…
Ulkomaat
Venäläisen sotilasilma-aluksen epäillään loukanneen Suomen ilmatilaa keskiviikkona. Loukkaus tapahtui ukkosta väistettäessä Suomenlahdella Porkkalan edustalla. Ilmavoimat reagoi tilanteeseen operatiivisella lennolla.
Ulkomaat
Laosissa viisi luolaan jäänyttä kullanetsijää on löydetty elossa ja turvassa. Kahta muuta etsittiin vielä keskiviikkoiltana. Pelastustyöt ovat kestäneet jo viikon, ja aikaa…
Ulkomaat
Liettua on päättänyt tilata suomalaiselta Patrialta 936 panssaroitua ajoneuvoa. Kauppa liittyy CAVS-ajoneuvohankkeeseen, jonka tavoitteena on kehittää nykyaikainen 6x6-panssaroitu ajoneuvojärjestelmä. Presidentti Gitanas Nausėda…
Ulkomaat
Yhdysvallat ilmoitti vähentävänsä merkittävästi Naton käyttöön tarkoitettuja sotilasresurssejaan. Tämä päätös esiteltiin suljetussa kokouksessa, ja sen laajuus ylittää eurooppalaisten odotukset. Yhdysvaltojen aikatauluista tai…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.