Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pääministeri Petteri Orpo kritisoi SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtmanin älylaseja vaalitenttien kontekstissa. Orpo korosti, että vaalitenteissä tulisi keskustella ilman apuvälineitä. Hän itse aikoo käyttää teknistä laitetta, joka eroaa älylaseista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pääministeri Petteri Orpo kritisoi SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtmanin älylaseja vaalitenttien kontekstissa. Orpo korosti, että vaalitenteissä tulisi keskustella ilman apuvälineitä. Hän itse aikoo käyttää teknistä laitetta, joka eroaa älylaseista.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 21:25, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Petteri Orpo kommentoi Antti Lindtmanin älylaseja.
Petteri Orpo kommentoi Antti Lindtmanin älylaseja
Pääministeri Petteri Orpo sanoo, että vaalitenteissä ei pitäisi käyttää apuvälineitä. Hän kommentoi Antti Lindtmanin punaisia älylaseja, joita tämä käytti puoluekokouksessa. Orpo ei tuomitse apuvälineiden käyttöä, mutta haluaa keskustella ihmisten kesken. Hän aikoo itsekin käyttää teknistä laitetta, mutta se on erilainen kuin älylasit.
Pääministeri Petteri Orpo kritisoi SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtmanin älylaseja vaalitenttien kontekstissa. Orpo korosti, että vaalitenteissä tulisi keskustella ilman apuvälineitä. Hän itse aikoo käyttää teknistä laitetta, joka eroaa älylaseista.
Pääministeri Petteri Orpo ilmoitti hallituksen valmistelusta opaskirjasta, joka jaetaan suomalaisiin koteihin. Opas sisältää käytännön ohjeita drooniuhkiin varautumisesta sekä mahdollisesti muihin turvallisuusuhkiin. Hallitus…
Politiikka • jaetut avainsanat: #PetteriOrpo
Pääministeri Petteri Orpo ja sisäministeri Mari Rantanen keskustelivat drooniuhkatilanteista ja varoitusjärjestelmän kehittämisestä. Heidän mukaansa selkeät ohjeet ovat tarpeen, jotta kansalaiset tietävät, miten…
Politiikka • jaetut avainsanat: #PetteriOrpo
SDP on kritisoinut hallitusta talouspolitiikassa tapahtuneesta tietoisesta laiminlyönnistä. Eduskunnan täysistunnossa käytiin kiivasta keskustelua valtioneuvoston selonteosta, jossa käsiteltiin liiallisen alijäämän korjaamista. Valtiovarainministeri Riikka…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP
SDP on käynnistänyt selvityksen väitetystä häirintätapauksesta, joka liittyy poliittiseen avustajaan Miina-Anniina Heiskaseen. Heiskasta syytetään asiattomasta käytöksestä kansanedustaja Pia Hiltusta kohtaan, mukaan lukien…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP
Antti Lindtmanin haastaminen merkitsee sisäistä valtataistelua ennen tulevia eduskuntavaaleja. Lindtmanin asema on tällä hetkellä vahva, mutta vastuu kasvaa vaalien lähestyessä. Poliittinen tilanne…
Politiikka • jaetut avainsanat: #AnttiLindtman, #SDP
Suomen hallitus aikoo jatkaa rajaturvallisuuslain voimassaoloa. Sisäministeri Mari Rantanen ilmoitti, että tilanne itärajalla on jännitteinen mutta vakaa. Laki tuli voimaan heinäkuussa 2024…
Politiikka • jaetut avainsanat: #PetteriOrpo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.