Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Siikajoen Relletissä syttyi maastopalo, joka pysäytti junaliikenteen. Palo aiheutui sähkölinjalle kaatuneista koivuista ja paloi reilun hehtaarin verran maastoa. Pelastuslaitos sai tilanteen nopeasti hallintaan ilman henkilövahinkoja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Siikajoen Relletissä syttyi maastopalo, joka pysäytti junaliikenteen. Palo aiheutui sähkölinjalle kaatuneista koivuista ja paloi reilun hehtaarin verran maastoa. Pelastuslaitos sai tilanteen nopeasti hallintaan ilman henkilövahinkoja.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 19:54, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Maastopalo Siikajoella keskeytti junaliikenteen.
Maastopalo Siikajoella keskeytti junat
Siikajoella syttyi maastopalo keskiviikkoiltana. Palo tapahtui junaradan varressa, ja se aiheutui kaatuneista koivuista. Pelastuslaitos sammutti palon nopeasti. Junaliikenne keskeytettiin sammutustöiden ajaksi, mutta henkilöjuniakaan ei kulkenut radalla.
Siikajoen Relletissä syttyi maastopalo, joka pysäytti junaliikenteen. Palo aiheutui sähkölinjalle kaatuneista koivuista ja paloi reilun hehtaarin verran maastoa. Pelastuslaitos sai tilanteen nopeasti hallintaan ilman henkilövahinkoja.
Matkustajalaiva M/S Sergei ajoi karille Heinävedellä tiistaina, kun se oli palaamassa Valamon luostarista. Aluksessa oli 27 matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä, mutta…
Liikenne
Keuruulla tapahtui moottoripyörän ulosajo, jossa menehtyi yksi henkilö ja toinen loukkaantui. Onnettomuus tapahtui Mäntäntiellä Pirttilahdentien risteyksen lähellä. Poliisi tutkii onnettomuuden syitä ja…
Liikenne
Belgiassa tapahtui traaginen onnettomuus, jossa juna törmäsi koulubussiin. Onnettomuudessa kuoli neljä ihmistä, joista kaksi oli lapsia. Bussin kuljettaja ja koululaisten saattaja myös…
Liikenne
Valtatie 5 on suljettu Paltamossa rekan ja henkilöauton törmäyksen vuoksi. Onnettomuudessa oli osallisena kaksi henkilöä, joista toinen vietiin jatkohoitoon. Poliisi tutkii onnettomuuden…
Liikenne
Näsijärvellä tapahtui onnettomuus, kun purjevene jäi tuulen armoille ja ajautui kallioihin. Onneksi kolme veneessä ollutta henkilöä selvisi tilanteesta ilman vammoja. Pelastuslaitos sai…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Porvoossa parkkipaikalla syttynyt katumaasturi aiheutti hämmennystä ohikulkijoissa. Auton omistaja oli järkyttynyt tilanteesta, kun palo levisi nopeasti. Pelastuslaitos saapui paikalle ja sai tulipalon…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.