Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Viikonlopuksi Suomeen saapuu lämmintä ilmaa, mikä tuo mukanaan kesäisen sään koulujen päättäjäisiin. Lauantaina lämpötila nousee etelä- ja keskiosassa lähelle 20 astetta, kun taas Lapissa se on 7–15 astetta. Sunnuntaina lämpötilat voivat nousta jopa yli 20 asteen lännessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Viikonlopuksi Suomeen saapuu lämmintä ilmaa, mikä tuo mukanaan kesäisen sään koulujen päättäjäisiin. Lauantaina lämpötila nousee etelä- ja keskiosassa lähelle 20 astetta, kun taas Lapissa se on 7–15 astetta. Sunnuntaina lämpötilat voivat nousta jopa yli 20 asteen lännessä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 19:35, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lämmintä säätä päättäjäisviikonloppuna.
Lämpötila nousee päättäjäisviikonloppuna
Viikonloppuna on lämmintä säätä koulujen päättäjäisissä. Lauantaina etelä- ja keskiosassa lämpötila nousee lähelle 20 astetta. Lapissa lämpötila on 7–15 astetta. Sunnuntaina lännessä voi olla yli 20 astetta. Ensi viikolla sää näyttää kesäiseltä.
Viikonlopuksi Suomeen saapuu lämmintä ilmaa, mikä tuo mukanaan kesäisen sään koulujen päättäjäisiin. Lauantaina lämpötila nousee etelä- ja keskiosassa lähelle 20 astetta, kun taas Lapissa se on 7–15 astetta.…
Ilmatieteen laitoksen ennusteen mukaan viikonlopuksi on odotettavissa lämpimämpää ja aurinkoisempaa säätä. Lauantaina koulujen päättäjäispäivänä lämpötila voi nousta etelä- ja keskiosassa lähes 20…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sää
Pirkanmaalla koulujen päättäjäisviikonloppu osuu lämpimään säähän, jossa lämpötila nousee lähelle 20 astetta. Keskiviikkona alueella esiintyy kuitenkin sadekuuroja ja tuulenpuuskia, mutta viikonlopuksi sää…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Päättäjäiset
Sunnuntaina Suomeen on odotettavissa sateita, mutta tänään nautitaan aurinkoisesta säästä. Lämpötilat kohoavat etelässä jopa 25 asteeseen, kun taas sunnuntaina sateet voivat laskea…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sää
Ranskassa on koettu poikkeuksellisen lämmin kevät, ja maanantaina mitattiin mittaushistorian kuumin toukokuun päivä. Lämpötilan odotetaan nousevan tänään jopa 36 asteeseen, ja lämpöjakson…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää
Etelä- ja Keski-Suomessa odotetaan voimakkaita tuulia, joiden puuskat voivat nousta 15–18 metriin sekunnissa. Meteorologi Nina Karusto varoittaa, että tuuli voi aiheuttaa vahinkoja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sää
Alkuviikolla Suomeen saapuu navakkaa ja puuskaista tuulta, erityisesti maan etelä- ja keskiosassa. Ilmatieteen laitos on antanut varoituksia voimakkaista puuskatuulista, joiden nopeus voi…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.