Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tutkimusjohtaja Markku Kangaspuro varoittaa, että on liian aikaista sanoa Ukrainan olevan vahvassa asemassa sodassa. Hänen mukaansa onnistuneet drooni-iskut ovat johtaneet liialliseen optimismiin. Kangaspuro uskoo sodan eskaloituvan ja siviiliuhrien määrän kasvavan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tutkimusjohtaja Markku Kangaspuro varoittaa, että on liian aikaista sanoa Ukrainan olevan vahvassa asemassa sodassa. Hänen mukaansa onnistuneet drooni-iskut ovat johtaneet liialliseen optimismiin. Kangaspuro uskoo sodan eskaloituvan ja siviiliuhrien määrän kasvavan.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 19:31, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kangaspuro: Sota eskaloituu Ukrainassa.
Kangaspuro: Sota eskaloituu Ukrainassa
Markku Kangaspuro sanoo, että on liian aikaista väittää Ukrainan olevan vahvoilla sodassa. Hän uskoo, että sota tulee eskaloitumaan. Venäjä aikoo iskeä Kiovaan, mikä voi johtaa lisääntyviin siviiliuhrien määrään. Optimismi Ukrainan onnistumisista voi olla liiallista.
Tutkimusjohtaja Markku Kangaspuro varoittaa, että on liian aikaista sanoa Ukrainan olevan vahvassa asemassa sodassa. Hänen mukaansa onnistuneet drooni-iskut ovat johtaneet liialliseen optimismiin. Kangaspuro uskoo sodan eskaloituvan ja siviiliuhrien…
Ukrainan komentaja arvioi, että maa voi saada taistelukentällä aloitteen Venäjältä seuraavien kuukausien aikana. Prikaatikenraali Andri Biletskyi uskoo Venäjän armeijan olevan väsynyt pitkistä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Ukraina on parantanut droonisotaansa, mutta Venäjän sotilaallinen heikentyminen ei ole selkeää. Venäjä iski Kiovaan ja uhkaa uusia hyökkäyksiä. Asiantuntijat arvioivat, että ilmaiskut…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Ukrainan sotatilanne on muuttunut suotuisammaksi verrattuna viime vuoteen. Maa on onnistunut vahingoittamaan Venäjän energiainfrastruktuuria ja hidastamaan sen etenemistä rintamalla. Asiantuntijat varoittavat kuitenkin,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Venäläisen sotilasilma-aluksen epäillään loukanneen Suomen ilmatilaa keskiviikkona. Loukkaus tapahtui ukkosta väistettäessä Suomenlahdella Porkkalan edustalla. Ilmavoimat reagoi tilanteeseen operatiivisella lennolla.
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Suomi on kutsunut Venäjän suurlähettilään Pavel Kuznetsovin puhutteluun. Ulkoministeriö tuomitsee Venäjän uhkaukset ja hyökkäykset siviilejä vastaan Ukrainassa. Kutsu lähetettiin tänään ja painotettiin,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Ukraina
ISW:n mukaan Venäjä on mahdollisesti laukaisemassa kahta Orešnik-ohjusta Ukrainaan, mikä johti omien joukkojen vahingoittumiseen. Kuvamateriaalin perusteella kuusi taistelukärkeä putosi Donetskin alueelle. Iskun…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Ukraina
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.